شنود مکالمات چه تأثیری بر بهبود عملکرد اپراتور دارد؟

شنود-تماس

آگاهی از جزئیات شنود مکالمات و عملکرد اپراتور، یکی از موثرترین تکنیک­‌های مراکز تماس مدرن جهت ایجاد تمایز و برتری نسبت به رقبا است. با استفاده از فناوری Whisper Coaching  می­‌توانید حین مکالمه تیم مرکز تماس با مشتریان بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشید؛ و در صورت لزوم آن­‌ها را راهنمایی کنید. به‌این‌ترتیب شاهد بهبود عملکرد اپراتور با شنود تماس و ارتقا تعاملات با مشتریان در سازمان خود خواهید بود.

در این مقاله به بررسی تکنولوژی شنود تماس و مزایای آن برای کسب‌وکارها می‌­پردازیم؛ برای آشنایی بیشتر با نحوه تقویت عملکرد اپراتور با شنود و نجوا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

مربی‌گری مرکز تماس با ابزار شنود و نجوا

Whisper Coaching یا شنودو نجوا تماس یک روش آموزشی پویا است که به کمک آن سرپرستان یا کارشناسان باتجربه بر مکالمات مرکز تماس نظارت دارند و بدون این­که مشتری متوجه حضور آن‌­ها شود، اپراتورهای مرکز تماس را در مورد نحوه پاسخ‌گویی صحیح به مخاطب راهنمایی می­‌کنند. این روش مربی­‌گری در لحظه نه تنها سطح عملکرد اپراتور را ارتقا می­‌دهد، بلکه بهبود تجربه مشتری را نیز تضمین می­‌کند.

 

شنود-تماس

 

اغلب تماس­‌های واحد فروش توسط یک کارشناس ماهر نظارت یا ضبط می­‌شود. قطعا تاکنون بارها پیام اطلاع از ضبط مکالمات قبل از اتصال به اپراتور مرکز تماس را شنیده‌­اید. این کار به کارشناسان و سرپرستان آن­‌ها فرصت می­‌دهد تا با گوش دادن و تجزیه و تحلیل تماس‌­ها، زمینه­‌های لازم برای بهبود را شناسایی کنند.

یکی از بهترین ویژگی­‌های این فناوری این است که فقط اپراتور و سرپرست از چنین مکالمه‌­ای مطلع هستند. مشتری یا تماس‌­گیرنده از آن سوی خط نمی‌تواند این نجواها را بشنود، بنابراین از دیدگاه ایشان، همه چیز طبیعی به نظر می­‌رسد.

مزایای شنود تماس

این فناوری در افزایش بهره‌­وری مرکز تماس به مدیران و کارشناسان مرکز تماس کمک می­‌کند. مهم­‌ترین مزایای آن برای مدیران شامل موارد زیر هستند:

۱. بهبود آموزش و هدایت تیم: راهنمایی اپراتور در حین مکالمه با مشتری و بدون قطع تماس تلفنی، به آموزش عملی کارشناسان مرکز تماس و ارتقا سطح مهارت نیروی کار کمک می­‌کند.

۲. کنترل و تثبیت کیفیت: این فناوری رعایت استانداردهای شرکت در تعامل با مشتری را تضمین می‌­کند و کیفیت خدمات را در سطح قابل قبولی حفظ می­‌کند.

۳. تسریع حل مسائل: مداخله فوری در تماس­‌های پیچیده، منجر به حل مشکلات و پیش­گیری از تشدید آن‌­ها می­‌شود.

۴. نظارت بر عملکرد اپراتور: شنود تماس امکان ارزیابی ضمنی عملکرد اپراتور را فراهم می‌­آورد، این ویژگی برای شناسایی نیازهای آموزشی و تشخیص خدمات خوب بسیار مهم است.

۵. مشاوره شخصی برای کارشناسان: با کمک این قابلیت می­‌توان توصیه­‌های خاصی را در طول تماس ارائه داد و از توسعه فردی نیروی کار پشتیبانی نمود.

۶. مدیریت آگاهانه تیم: می­‌توانید از بینش­‌هایی که نظارت بر تماس برای مدیریت آگاهانه تیم و خدمات مشتری به‌دست می­‌دهد، بهره‌­مند شوید.

 

شنود-تماس

 

۷. قابلیت تصمیم‌­گیری در لحظه: شنود تماس بستری را برای تصمیمات مدیریتی فوری در حین تعاملات مستقیم با مشتری فراهم می­‌کند و کیفیت کلی پاسخ‌­گویی را افزایش می­‌دهد.

۸. امکان بهبود مستمر: این ویژگی به شناسایی زمینه­‌های بهبود در استراتژی­‌های خدمات مشتری و تکنیک­‌های رسیدگی به مسائل کمک می­‌کند.

۹. افزایش اعتماد به نفس: پشتیبانی در حین تماس، اعتماد به نفس اپراتورها برای پاسخ­‌گویی به مسائل مشتری را افزایش می­‌دهد؛ به خصوص در مواردی که به تازگی برای این کار استخدام شده باشند.

۱۰. قابلیت تعامل بهتر با مشتری: مشاوره مدیریتی در طول تماس منجر به بهبود رسیدگی به سوالات مشتری، افزایش رضایت مخاطب و کاهش مدت زمان مکالمه می­‌شود.

۱۱. تجربه یادگیری حین کار: بازخورد فوری در طول تماس فرصت‌های یادگیری ارزشمندی را فراتر از روش‌های آموزشی سنتی، برای کارشناسان بوجود می‌­آورد.

۱۲. کاهش استرس در موقعیت‌های پرفشار: به کمک این ویژگی، اپراتور مرکز تماس می­‌تواند اطمینان حاصل ‌کند که در طول تماس‌های چالش‌برانگیز، از پشتیبانی مورد نیاز برخوردار خواهد بود. به این ترتیب استرس کارکنان را کاهش یافته و تمرکز آن­‌ها بر ارائه خدمات مشتری حفظ می‌شود.

۱۳. تشویق تطبیق‌­پذیری: استفاده از شنود تماس منجر به سازگاری سریع با سناریوهای مختلف مشتری می­‌شود و به رشد حرفه­‌ای افراد کمک می‌کند.

۱۴. ایجاد پیوند عمیق‌­تر با مشتری: استفاده از شنود تماس یا نجوا در کال سنتر، به مدیریت مؤثرتر مکالمات مشتری کمک می‌کند و ارتباط دوستانه‌تری بین کارشناس و مخاطب برقرار می­‌سازد.

۱۵. شخصی­‌سازی خدمات مشتری: کارشناسان مرکز تماس قادر خواهند بود خدمات شخصی‌سازی‌شده و دقیق‌تری را بر اساس راهنمایی‌های دریافتی حین مکالمه به مشتریان خود ارائه دهند.

۱۶. افزایش رضایت شغلی: استفاده از چنین امکاناتی احساس انزوای افراد تازه­کار را کاهش می­‌دهد و منجر به افزایش رضایت شغلی و کاهش نرخ جابه‌جایی آن‌­ها می­‌شود.

این ویژگی بخشی از استراتژی ارتباطی مراکز تماس مدرن است، که به‌طور قابل توجهی نظارت و مدیریت کال سنتر را بهبود می‌بخشد و با افزایش مهارت‌های اپراتور در زمینه خدمات مشتری، به بهبود تجارب کلی تماس گیرندگان کمک می­‌کند.

استفاده از شنود تماس برای بهبود عملکرد اپراتور

تقویت عملکرد اپراتور با شنود و نجوا، نشان‌­دهنده ارتقا رویکردهای ارتباطی کسب‌و‌کارها برای آموزش و افزایش عملکرد مراکز تماس است. با ارائه بازخورد لحظه­‌ای، سازمان‌ها می‌توانند محیط یادگیری بهتری ایجاد کنند؛ و نه تنها عملکرد کارشناسان مرکز تماس را بهبود بخشند، بلکه رضایت مشتریان خود را نیز افزایش دهند. نکته مهم در اجرای موفقیت آمیز این ویژگی در انتخاب فناوری مناسب، آموزش موثر کارکنان و متعادل ساختن بازخورد با توجه به اهمیت استقلال اپراتور نهفته است. در دوره‌­ای که کسب‌وکارها با چالش‌هایی گوناگون در زمینه خدمات مشتری و فروش دست و پنجه نرم می­‌کنند؛ شنود مکالمات و عملکرد اپراتور در کنار یکدیگر توانسته‌­اند به خروجی­‌های شگفت­‌انگیز و بهبود در نتایج ارتباط با مشتری منجر شوند.

استفاده از یک نرم‌­افزار مرکز تماس پیشرفته، ترکیبی از تنظیمات داخلی گسترده و یک رابط بصری ایده‌­آل برای بهره‌­گیری از همه امکانات کاربردی را در اختیار کارشناسان شما قرار می‌­دهد. سهولت استفاده و کیفیت تعامل در چنین ابزارهایی منجر بهره­‌گیری هر چه بیشتر از بهبود عملکرد اپراتور با شنود تماس نیز می­‌شود.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره تخصصی در زمینه مربی‌گری تماس یا سایر ویژگی­‌های نرم‌­افزار مرکز تماس الوویپ دارید؛ حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  • منظور از مربی‌گری شنود و نجوا در مرکز تماس چیست؟

Whisper Coaching یک روش آموزشی است که سرپرستان به‌صورت نامحسوس اپراتورهای مرکز تماس را در حین مکالمه با مشتری راهنمایی می‌کنند.

  • مزیت اصلی استفاده از شنود و نجوا در مراکز تماس چیست؟

منجر به بهبود عملکرد اپراتورها و ارتقای تجربه مشتری با دریافت بازخورد فوری و عملی در حین مکالمه اپراتور با تماس‌­گیرنده می­‌شود.

  • چگونه Whisper Coaching به اپراتورها کمک می‌کند؟

این روش سبب اعتماد به نفس بیشتر، تعامل بهتر با مشتری و کاهش استرس اپراتورها می‌­شود.

  • قابلیت شنود نرم‌­افزار VoIP چه مزیتی برای مدیران و سرپرستان مرکز تماس دارد؟

مدیران با استفاده از این فناوری می‌توانند کیفیت خدمات، حل سریع مشکلات و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد اپراتورها را تضمین کنند.

  • استفاده از شنود تماس چه تأثیری بر رضایت مشتری دارد؟

ارائه خدمات شخصی‌سازی‌شده و بهبود یافته منجر به افزایش رضایت مشتری و تجربه بهتر تماس می‌شود.

  • چرا مشتری از مربی‌گری کارشناس مرکز تماس مطلع نمی‌شود؟

زیرا مکالمه بین اپراتور و سرپرست مخفی است و مشتری این نجواها را نمی‌شنود.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرسنجی-تلفنی
تجربه مشتری

۲۰ نکته در طراحی سوالات نظرسنجی تلفنی

امروزه به‌کارگیری سوالات نظرسنجی تلفنی، بینش ارزشمندی در مورد کیفیت عملکرد مرکز تماس در اختیار شما قرار می‌­دهد.

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید