سرمایه‌گذاری روی تلفن گویا (IVR) چه سودی برای کسب‌وکارها دارد؟

سرمایه‌گذاری-روی-IVR

امروزه سرمایه‌­گذاری روی IVR یا تلفن گویا، نسبت به انواع قدیمی­‌تر آن نتایج متفاوتی را در پی دارد. با پیشرفت تکنولوژی و کمک گرفتن از هوش مصنوعی، ایرادات گذشته این فناوری رفع شده و مزایای آن نیز ارتقا یافته است. کسب‌وکارهای پررونق، حجم تماس بالایی دارند که می­‌توانند با مدیریت صحیح و بهینه آن به جمعیت وسیعی از مشتریان راضی دست یابند. در این شرایط تکنولوژی تلفن گویای مدرن که با مزایای هوش مصنوعی تقویت شده است، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با مزایای IVR و دلایل سرمایه­‌گذاری کسب‌وکارها بر تلفن گویا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سیستم تلفن گویا چیست؟

تلفن گویا یا IVR ، یک فناوری پاسخ صوتی اتوماتیک است که از طریق ارائه یک منو از امکانات و بخش‌­های مختلف سازمان، تماس­‌گیرندگان را برای رسیدن به واحد مد نظر راهنمایی می‌­کند؛ همچنین می­‌تواند اطلاعات لازم در مورد رفتار مخاطب را جمع‌­آوری کند. تلفن‌های VoIP زمانی که توسط سیستم‌های تلفن گویا پشتیبانی شوند، مشتریان را قادر می­‌سازند که با سرعت بیشتری به واحد و کارشناس مد نظر خود دست یابند.

سرمایه‌گذاری-روی-IVR

فناوری IVR به صرفه‌جویی در زمان و بهبود تجربه مشتریان کمک می‌کند. محتوای سیستم تلفن گویا را می­‌توان به صورت دیجیتالی تولید کرد یا به صورت دستی از قبل ضبط کرد. به‌این‌ترتیب بسیاری از سوالات یا درخواست­‌های متداول مشتریان قابل شناسایی هستند و با در نظر گرفتن آن­‌ها می­‌توان از انتظار بیش از حد تماس‌­گیرندگان جلوگیری کرد. یک برنامه تماس تلفن گویا در صورتی که به خوبی طراحی و تنظیم شود، برای هر کسب‌وکاری مفید خواهد بود؛ زیرا می­‌تواند عملکرد مرکز تماس شما را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و از طرفی موجب کاهش هزینه­‌های آن شود.

مهم‌­ترین مزایای سرمایه­‌گذاری روی تلفن گویا کدامند؟

در اینجا به هشت مورد از مزایای مهم IVR که سرمایه­‌گذاری در این سیستم را توجیه می‌­کند، می‌­پردازیم:

بهبود عملکرد کارشناسان مرکز تماس

یکی از اساسی‌ترین ویژگی­‌های مفید تلفن گویا این است که این فناوری می‌تواند با رسیدگی به مسائل جزئی و کاهش تعداد تماس‌های غیرضروری، حجم کاری اپراتورها را کاهش دهد. به‌این‌ترتیب آن­‌ها زمان بیشتری برای رسیدگی بهتر به مسائل پیچیده‌­تر خواهند داشت. این ویژگی منجر به کارآمدتر شدن خدمات مرکز تماس و بهبود عملکرد اپراتور مرکز تماس و نیز بهبود تجربه مشتری می‌­شود.

ویژگی مقیاس‌­پذیری IVR

تلفن گویا خستگی­‌ناپذیر است؛ بنابراین انعطاف‌­پذیری و و ظرفیت پاسخ‌­گویی بالایی در مواجهه با افزایش حجم تماس‌­های دریافتی دارد. این ویژگی به کسب‌وکارها کمک می­‌کند، تا از سرمایه‌گذاری بیش از حد در زیرساخت‌های غیرضروری، یا استخدام نیروی بیشتر در فصل­‌های پرکار خودداری کنند. مقیاس‌­پذیری تلفن گویا سبب می­‌شود بتوانید، بسته به نیاز سازمان حجم کار این نرم‌­افزار را گسترده‌­تر یا کوچک‌­تر کنید؛ به این ترتیب می‌­توانید علاوه‌بر بهینه­‌سازی استفاده از منابع سازمان، هزینه­‌های عملیاتی را نیز کاهش دهید.

امکان ارائه گزینه تماس مجدد با مشتری

مهم نیست که شرکتی کوچک یا سازمانی بین‌­المللی باشید، یا این­که در چه صنعتی فعالیت دارید؛ در هر صورت مشتریان شما هیچ علاقه­‌ای برای انتظار در صف‌­های انتظار تماس ندارند! بسیاری از افراد حتی یک دقیقه را نیز زمان زیادی برای انتظار پشت تلفن می‌­دانند.

سرمایه‌گذاری-روی-IVR

نرم­‌افزار مرکز تماس مجهز به تلفن گویا در شرایطی که با حجم بالایی از تماس‌ها مواجه شوید، می‌­تواند راه­کار متفاوتی را از سمت شرکت به مشتریانتان ارائه دهد. با انتخاب گزینه تماس مجدد با مشتری، مخاطب می‌­تواند تاریخ و ساعت ترجیحی خود برای تماس را انتخاب کند تا کارشناسان شما در زمانی که حجم تماس‌­های ورودی کمتر است، به برقراری تماس با این گروه از مشتریان بپردازند.

صرفه‌­جویی در وقت و هزینه

استفاده از سیستم تلفن گویا، در زمان کارمندان و مشتریان شما صرفه‌­جویی می­‌کند و تماس‌­گیرندگان را قادر می­‌سازد تا بخشی از نیازهای خود را با کمک گزینه­‌های IVR و پیام­‌های از پیش ضبط شده، رفع کنند. با خدمات تلفن گویای حرفه‌­ای، نیازی به استخدام کارمندان بیشتر برای رسیدگی به سوالات اولیه و تکراری نخواهید داشت و در هزینه­‌های استخدام نیرو نیز صرفه­‌جویی می­‌کنید.

پردازش سریع‌­تر اطلاعات مرکز تماس

با بهبود عملکرد مرکز تماس و تسریع فرآیندهای آن، به کارایی بالاتر و مشتریان راضی­‌تر دست خواهید یافت. تلفن گویا به سرعت درخواست­‌های مشتریان را شناسایی و دسته‌­بندی می­‌کند تا بتوانند پاسخ متناسب با آن را دریافت نمایند. پردازش سریع­‌تر نه‌تنها رضایت مشتری را افزایش می­‌دهد، بلکه ظرفیت خدمات­‌رسانی در مرکز تماس را نیز بالاتر می‌­برد.

ارائه خدمات ۲۴ ساعته به مشتریان

سیستم تلفن گویا ارائه خدمات مشتریان در هر ساعت از شبانه‌­روز را امکان­‌پذیر می­‌سازد؛ حتی زمانی‌که کارشناسان مرکز تماس در دسترس نیستند. این فناوری می­‌تواند در خارج از ساعات کاری نیز اطلاعات کلی و اولیه را در اختیار تماس‌­گیرندگان قرار دهد. به این ترتیب مشتریان شما می­‌توانند در هر ساعت از شبانه‌­روز با برنامه تلفن گویا ارتباط برقرار کنند و از طریق منوی خودکار، از خدمات سلف‌­سرویس مرکز تماس بهره‌­مند شوند.

ساخت تصویر بهتری از برند

برقراری تماس و تعامل صوتی می­‌تواند در ارتباط بین مشتریان و برند شما بسیار تاثیرگذار باشد. سیستم تلفن تجاری زمانی که به‌خوبی طراحی و اجرا شود، می­‌تواند روابط سازمانی را تقویت کند. از طرفی تجربه نامطلوب در تماس تلفنی ممکن است منجر به تضعیف وفاداری مشتریان نسبت به برند شما شود. سیستم IVR پیشرفته می‌تواند به ایجاد یک تصویر حرفه‌ای از برند شما و مزایای آن کمک کند.

بهبود تجربه مشتری

سیستم­‌های تلفن گویا می­‌توانند تجربه­‌ا‌ی شخصی­‌سازی‌شده را برای مشتریان شما فراهم کنند. این فناوری مدرن از امکانات هوش مصنوعی در مرکز تماس برای درک سوالات مشتریان و ارائه پاسخ‌­های مرتبط به آن‌ها استفاده می‌­کند و به‌این‌ترتیب باعث بهبود تجربه مشتری می­شود، زیرا تماس‌گیرندگان می‌­توانند به سرعت و سهولت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

برای سرمایه­‌گذاری روی IVR اقدام کنید

سرمایه­‌گذاری تلفن گویا می­‌تواند تاثیر زیادی بر کارایی ارتباطات تجاری سازمان و افزایش فروش شما داشته باشد. با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید برنامه تلفن سازمانی خود را کاربردی‌تر کنید.

امروزه  سرمایه‌گذاری روی IVR برای کسب‌وکارها نتایج متعددی را در بر دارد، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها بهبود کارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مرکز تماس است. کسب‌وکارها با استفاده از تلفن گویا می‌توانند حجم بالای تماس‌ها را به‌طور موثری مدیریت کرده و از انتظار طولانی تماس‌گیرندگان جلوگیری کنند. این امر نه‌تنها باعث رضایت بیشتر مشتریان می‌شود، بلکه بار کاری اپراتورها را نیز کاهش می‌دهد؛ و در نتیجه کارایی کلی مرکز تماس افزایش دارد. به‌همین‌دلیل، بسیاری از کسب‌وکارها تصمیم به سرمایه‌گذاری در این فناوری می‌گیرند؛ تا بتوانند خدمات بهتری ارائه داده و رضایت مشتریان خود را تضمین کنند.

پس از آشنایی با مهم‌­ترین دلایل سرمایه­‌گذاری کسب‌وکارها بر تلفن گویا، زمان آن رسیده است؛ که در مورد میزان مفید بودن سیستم مورد استفاده در سازمان خود بررسی­‌های لازم را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در مورد انواع نرم‌­افزارهای مفید در مرکز تماس و گزینه مناسب با شرایط کسب‌وکار خود، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • چگونه IVR به تماس‌گیرندگان کمک می‌کند؟

تلفن گویا با ارائه منوی امکانات مرکز تماس، تماس‌گیرندگان را به واحدهای مختلف راهنمایی می‌کند.

  • مزایای استفاده از تلفن‌های VoIP با IVR چیست؟

این ترکیب به مشتریان امکان دسترسی سریع‌تر به واحد و کارشناس مد نظرشان و حل بهتر مشکل را می‌دهد.

  • چگونه تلفن گویا به بهبود تجربه مشتریان کمک می‌کند؟

این فناوری با صرفه‌جویی در زمان و پاسخ‌گویی به سوالات رایج، تجربه مشتریان را بهبود می‌بخشد.

  • چگونه IVR به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند؟

IVR با کاهش تعداد تماس‌های غیرضروری و بهبود عملکرد مرکز تماس و از بین بردن نیاز به استخدام بیش از حد نیرو، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

  • چگونه تلفن گویا به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند؟

IVR با ارائه اطلاعات اولیه و پاسخ به سوالات متداول، زمان انتظار تماس‌گیرندگان و حجم کاری اپراتورها را کاهش می‌دهد.

  • مقیاس‌پذیری IVR چگونه به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

مقیاس‌پذیری IVR به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با افزایش حجم تماس‌ها، بدون نیاز به استخدام نیروی اضافی، به‌خوبی پاسخگوی نیازهای مرکز تماس باشند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرسنجی-تلفنی
تجربه مشتری

۲۰ نکته در طراحی سوالات نظرسنجی تلفنی

امروزه به‌کارگیری سوالات نظرسنجی تلفنی، بینش ارزشمندی در مورد کیفیت عملکرد مرکز تماس در اختیار شما قرار می‌­دهد.

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید