UCaaS یا VoIP: کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟

VoIP یا UCaaS

درک تفاوت VoIP و UCaaS به شما کمک می­کند، تا انتخاب درست و مناسبی برای سازمان خود داشته باشید. مهم‌ترین رمز موفقیت، در بازار رقابت مدرن و پرشتاب امروزی، یافتن راهکار ارتباطی متناسب با مدل کسب و کار سازمان است. در میان انتخاب‌­های متنوع، اولویت با فناوری‌­های مبتنی بر اینترنت است. زیرا قابلیت اطمینان بیشتر و صرفه اقتصادی دارند. مقایسه VoIP و UCaaS  به شما این امکان را می­‌دهد که متناسب با زمینه کاری، امکانات و نیاز سازمان خود، بهترین گزینه را برای ارتباط با مشتریان و غلبه بر رقبای خود، انتخاب کنید. در این مقاله به بیان تعریف و موارد استفاده VoIP و UCaaS در دنیای اقتصاد مدرن می­‌پردازیم تا با شناخت صحیح و آشنایی با کارکرد آن­ها، بتوانید گزینه مناسب را برای کسب و کارتان برگزینید.

فناوری VoIP چیست؟

فناوری VoIP (Voice Over Internet Protocol)، راهکاری برای انتقال داده‌­های صوتی از یک کاربر به کاربر دیگر، از طریق بسته­‌های دیتا و اتصال اینترنت است. امروزه، کسب و کارهای کوچک و متوسط، به طور فزاینده­‌ای سیستم تلفنی خود را به VoIP ارتقا می­‌دهند. بر اساس گزارش Global Market Insights، بازار VoIP تا سال ۲۰۲۵ ، به بیش از ۵۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

voip یا ucaas

این پیش بینی، بر این اساس است که کسب‌وکارهای امروز، مزایای استفاده از خدمات ابری، سرویس­‌های نرم‌افزاری، ارتباطات راه دور پیشرفته و مزایای نیروهای دور کار را بیش از پیش درک کرده‌­اند. تعریف فناوری VoIP، انتقال صدا از طریق اینترنت است. ظهور فناوری پهنای باند، زیرساخت VoIP را به یک انتخاب مطلوب برای مشاغل مختلف تبدیل کرده است. تلفن ویپ، یک سیستم تلفن مدرن است که ویژگی‌­ها و قابلیت‌­های بسیار بیشتری نسبت به تلفن­‌های سنتی دارد. از این رو ویپ، هر روز بیش از پیش، به استاندارد اصلی ارتباطات صوتی، در صنایع مختلف تبدیل می‌­شود.

آیا VoIP با UCaaS متفاوت است؟

خدمات تلفن VoIP فناوری ارتباطات تجاری را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است. UCaaS نیز بر پایه این نوآوری بوجود آمده است. با UCaaS، به مجموعه­‌ای از راه­ حل‌­های نرم افزاری مفید دسترسی دارید.

سیستم VoIP یک عامل عالی برای توانمندسازی فناوری UCaaS است، و منجر به تسهیل فرآیندهای سازمان می­‌شود. تمرکز نرم افزار ویپ (VoIP) بر روی ویژگی‌های تماس صوتی پیشرفته است؛ اما UCaaS ، کانال‌های ارتباطی متعددی را در خود جای داده و تماس‌های ویپ را به یک سیستم ارتباطی یکپارچه تبدیل می‌کند.

voip یا ucaas

استفاده از فناوری UCaaS، فراتر از راه اندازی یک تلفن تجاری است. راه‌حل‌های UCaaS به گونه­ای طراحی شده­‌اند که با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار در هسته مرکزی، کانال‌هایی مانند متن، ایمیل، چت آنلاین و همچنین بسیاری از پلتفرم‌های ارتباطی داخلی را گرد هم می‌آورند. VoIP این امکان را برای UCaaS فراهم می­‌کند تا قابلیت­‌های خود را ارائه دهد. کلید استفاده موثر از UCaaS این است که بر راه­ حل­‌های دقیق مورد نیاز خود تمرکز کنید.

مزایای VoIP

برای این­که متوجه شوید، فناوری VoIP چگونه می­‌تواند فرآیندهای ارتباطی شما را بهبود بخشد. بهتر است، به این ۸ مزیت سیستم تلفن VoIP نگاهی بیندازید:

  1. کیفیت تماس

کیفیت تماس‌های VoIP در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است، به طوری که فردی که با او تماس گرفته می‌شود،  نمی‌تواند تشخیص دهد، که شما از یک خط تلفن ثابت استفاده می‌کنید یا سیستم VoIP!

  1. تنوع ویژگی­‌های صوتی

سیستم­‌های VoIP مدرن ویژگی­‌های تماس صوتی بسیار بیشتری را نسبت به سیستم­‌های تلفن سنتی در اختیار شما قرار می­‌دهند. مرکز ارائه دهنده خدمات VoIP شما، مجموعه­‌ای از ویژگی­‌ها مانند مسیریابی تماس، پیام صوتی، صف تماس، کلیک جهت شماره­‌گیری، زمزمه تماس، تجزیه و تحلیل تماس، اعلان­‌های دسکتاپ و موارد دیگر را به شما پیشنهاد می­‌دهد.

  1. امنیت

سیستم‌های VoIP دارای پروتکل‌های رمزگذاری استانداردی هستند؛ در این سیستم­‌ها به معنی واقعی کلمه می‌توانید روی ایمن بودن تماس‌ها و داده‌های خود حساب کنید

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید از هک سیستم ویپ (VoIP) بدانید

  1. کار از راه دور

از آنجایی که سیستم‌­های VoIP مبتنی بر ابر هستند، کارشناسان مرکز تماس شما می­‌توانند، در هر جایی که به اتصال اینترنت دسترسی داشته باشند کار کنند. با سیستم تلفن VoIP، شما از هر مکانی به اطلاعات مشتری دسترسی دارید. یکی دیگر از مزایای خوب VoIP این است که می توانید تماس‌ها را بدون نیاز به شماره­@گیری مشتری به صورت داخلی انتقال دهید.

  1. گزینه‌های سلف سرویس

VoIP این امکان را برای شما فراهم می­‌کند تا با استفاده از قابلیت عملکرد خودکار، به سؤالات ساده و متداول پاسخ دهید. تحقیقات نشان می­‌دهد که بسیاری از مشتریان، عملکردهای سلف سرویس را به یک تماس تلفنی ترجیح می­‌دهند.

  1. ضبط تماس

فناوری VoIP به شما این امکان را می­‌دهد که تماس‌­های ورودی و خروجی سازمانتان را ضبط کنید. در نتیجه، می­توانید تماس‌­های مهم را بازبینی کنید. ضبط تماس همچنین برای مربی‌گری و آموزش کارشناسان مرکز تماس شما، مفید است.

  1. افزایش بهره وری

دسترسی شما به گزارش تماس­‌ها فوری و بدون واسطه است. اطلاعات مفیدی در مورد شلوغ‌ترین ساعت‌­های کاری، مدت زمانی که کارشناسان مرکز تماس صرف مکالمه می‌کنند و موارد دیگر در اختیار شما قرار می­‌گیرد.

  1. مقرون به صرفه بودن

شماره تلفن­‌هایی که در سیستم VoIP بکار می­‌روند، مجازی هستند. به این معنی که به یک سیستم تلفن ثابت متصل نیستند. تماس­‌ها از طریق اینترنت انجام می­‌شود؛ در نتیجه، هزینه تماس‌­های داخلی و بین المللی شما به شدت کاهش می­‌یابد.

بیشتر بخوانید: مزایای سیستم VoIP

UCaaS چیست؟

Unified Communications as a Service (ارتباطات یکپارچه به عنوان یک سرویس) یک راه حل مبتنی بر ابر است که ابزارهای ارتباطی مختلف را در یک پلتفرم ادغام می­‌کند. این ابزارها می­‌تواند شامل VoIP، پیام‌­های فوری، ویدئو کنفرانس و موارد دیگر باشد.

ucaas یا voip

معمولاً به صورت اشتراک ماهیانه ارائه می‌­شود و بسته به طرح انتخابی شما ویژگی‌های متفاوتی دارد. کسب‌وکارهایی که قصد استفاده از سیستم‌های Voice over IP را دارند، ممکن است به UCaaS هم نیاز داشته باشند.  این ابزار امروزه، محبوبیت زیادی دارد؛ زیرا ارتباطات صوتی، تصویری و برنامه­‌های دسکتاپ ارتباطات تجاری را، در یک سرویس ترکیب می­‌کند. همچنین، هزینه‌های مربوط به UCaaS در مقایسه با هزینه سیستم تلفن سنتی، نسبتاً پایین است.

مزایای UCaaS

با مطالعه این مطلب، احتمالاً از خود می‌­پرسید که یک سیستم UCaaS، چگونه خواهد توانست، تأثیراتی مثبتی در کسب و کار شما ایجاد کند. برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید نگاهی کوتاه به ۸ مزیت UCaaS بیندازیم:

۱) فناوری ابری هزینه کمتری دارد

UCaaS، یک سرویس مبتنی بر پرداخت اشتراک ماهانه است. به این طریق، شما هزینه­‌های بالای تجهیزات، راه اندازی و نصب ویپ و همچنین هزینه­@های نگهداری را پرداخت نمی­‌کنید.

۲) عملکرد پیشرفته

این عملکرد به شما امکان می­‌دهد تا به راحتی بین کانال­های ارتباطی مختلف، مانند صدا، متن و پیام جابجا شوید.

۳) افزایش انعطاف­ پذیری

این ویژگی به کارشناسان مرکز تماس شما اجازه می­‌دهد؛ در برخورد با مشتریان با هدف بهبود تجربه مشتری، چابک­‌تر عمل کنند.

۴) همکاری را تقویت می­کند

کارشناسان مرکز تماس، این امکان را خواهند داشت تا با مدیران، همکاران و مشتریان به صورت همزمان ارتباط برقرار کنند؛ آن­ها می‌توانند در حین مکالمه با مشتری از سایر افراد سازمان، کمک دریافت کنند و تجربه بهتری برای مشتری رقم بزنند.

۵) نیروهای دورکار را فعال و متحد می­‌کند

راه اندازی تیم­‌های دورکار و در عین حال یکپارچه، برای ایجاد یک مرکز تماس مجازی با عملکرد خوب، از این طریق برای سازمان‌­ها میسر می‌­شود.

۶) مقیاس پذیری

سیستم‌های UCaaS و VoIP مقیاس‌پذیر هستند، به این معنی که می‌توانید برای رشد کسب‌وکار یا تطبیق جریان‌های کاری فصلی، کارشناسان تماس را حذف یا اضافه کنید.

۷) افزونگی

UCaaS  در جایگاه یک سیستم مبتنی بر ابر، به شما امکان می دهد تماس ها را به شماره دیگری فوروارد کنید؛ بنابراین سیستم تلفن شما هرگز به طور کامل خاموش نخواهد بود.

۸) جریان کار را ساده می­‌کند

کانال‌های ارتباطی متعدد، داده‌ها را از منابع مختلف به یک منبع واحد می‌آورند. به شکلی که چندین کارمند می‌توانند به طور همزمان به اطلاعات تماس مشتری و تاریخچه تماس­ها دسترسی داشته باشند؛ و جریان‌های کاری کارآمدی ایجاد کنند.

راه‌ حل‌های مبتنی بر ابر، معمولاً یک API باز ارائه می‌دهند، نوعی فناوری که ادغام ابزارهای تجاری سفارشی سازی شده برای کسب‌ و کار شما را  تسهیل می­‌کند؛ بدون آن که به ایجاد زیرساخت‌های بک‌اند، نیاز داشته باشید.

مقایسه‌ی فناوری VoIP و UCaaS

با در نظر گرفتن ویژگی­های UCaaS در مقابل VoIP، به این نتیجه می‌­رسیم که نمی­‌توان در این زمینه یک مقایسه مستقیم انجام داد. این اصطلاحات، بیانگر دو تکنولوژی متفاوت هستند. هر کدام از آن­ها، مجموعه­ای از ویژگی­‌ها و قابلیت­‌های خاص را در اختیار شما قرار می­‌دهند. VoIP ارتباطات صوتی، تماس‌­های ورودی و خروجی را تقویت می­‌کند. بسته به شرکت ارائه دهنده خدمات شما، طیف گسترده­ای از ویژگی­‌های این سیستم تلفن را دریافت می­‌کنید. در حقیقت، VoIP ارتباط صوتی از طریق اینترنت را امکان پذیر می­‌کند. در حالی که، UCaaS این قابلیت را دارد که چندین کانال ارتباطی بصورت راه­ حل­‌های مبتنی بر ابر (cloud-based solutions) هستند. UCaaS از VoIP برای تقویت ارتباطات صوتی و همچنین امکاناتی همچون پیامک، ایمیل، چت و غیره استفاده می‌کند. کسب و کار شما می تواند با تنظیم قرارداد خدمات با یک فروشنده ارتباطات یکپارچه “به عنوان یک سرویس”، به یک سیستم UCaaS، مجهز شود.

بیشتر بخوانید: آموزش نرم افزار ویپ (VoIP)

الوویپ؛ پاسخگوی نیاز مراکز تماس

تفاوت VoIP و UCaaS، مزایای هر کدام و اطلاعاتی جهت آشنایی اولیه با این تکنولوژی­های جدید در این مقاله ارائه شد. اکنون می‌توانید با مقایسه VoIP و UCaaS، ویژگی­‌هایی را که برای سازمان شما کاربردی‌­تر هستند؛ انتخاب کنید و بکار گیرید.

مرکز تماس مربوط به واحدهای فروش، پشتیبانی یا خدمات مشتری شما زمانی بهترین عملکرد را دارد، که مجهز به مجموعه­‌ای قوی از ابزارهای تکنولوژی روز باشد. آشنایی با موارد استفاده VoIP و UCaaS، به شما کمک می­‌کند، انتخابی متناسب با نیاز سازمان خود داشته باشید.

الوویپ، یک سیستم تلفن VoIP نوآورانه با قابلیت UCaaS ارائه می­‌دهد. با این ابزار، بهترین ویژگی‌های تلفن مرکز تماس مانند مسیریابی تماس، شماره‌گیری پیش‌بینی‌کننده، شماره‌های رایگان و بین‌المللی، نوبت‌دهی تماس و موارد دیگر را در اختیار خواهید داشت. این فناوری با میز کمک، CRM و ابزارهای اتوماسیون فروش شما نیز، یکپارچه می­‌شود. در نتیجه، منبع واحدی از داده‌های مشترک را در اختیار کارشناسان مرکز تماس شما قرار می­‌دهد؛ تا برای رسیدگی مؤثر به تماس‌ها و رقم زدن، بهترین تجربه مشتری به کار گیرند.

 

سوالات متداول

  • فناوری VoIP چیست؟

فناوری ویپ، راهکاری برای انتقال داده­‌های صوتی از یک کاربر به کاربر دیگر، از طریق بسته­‌های دیتا و اتصال اینترنت است.

  • UCaaS چگونه عمل می‌کند؟

UCaaS یک راه حل مبتنی بر ابر است که ابزارهای ارتباطی مختلف را در یک پلتفرم ادغام می­‌کند. این ابزارها می­تواند شامل VoIP، پیام­‌های فوری، ویدئو کنفرانس و موارد دیگر باشد.

  • ویپ چه تفاوتی با UCaaS دارد؟

خدمات تلفن VoIP فناوری ارتباطات تجاری را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است. UCaaS نیز بر پایه این نوآوری بوجود آمده است. با UCaaS، به مجموعه­‌ای از راه ­حل­‌های  نرم افزاری مفید دسترسی دارید

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرسنجی-تلفنی
تجربه مشتری

۲۰ نکته در طراحی سوالات نظرسنجی تلفنی

امروزه به‌کارگیری سوالات نظرسنجی تلفنی، بینش ارزشمندی در مورد کیفیت عملکرد مرکز تماس در اختیار شما قرار می‌­دهد.

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

0 دیدگاه دربارهٔ «UCaaS یا VoIP: کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟»

  1. شهریار اژدری

    میشه گفت سازمان هایی که علاوه بر ویپ از نرم افزارهایی مثل CRM هم استفاده میکنن، برای اینکه بتونن بین این دوتا یا چندتا نرم افزار ارتباط برقرار کنن به UCaaS نیاز دارند؟

    1. علیرضا سلطانی

      نرم افزار ویپ هم قابلیت این رو داره که با CRM ادغام بشه و به صورت هماهنگ با همدیگه کار کنن اما تفاوت Ucaas اینه که هماهنگی موارد مختلف مثل ایمیل‌ها و … رو به صورت Cloud Based انجام میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید