۶ گام در انتقال شماره ثابت به ویپ

انتقال-شمار-ثابت-به-ویپ

قابلیت انتقال شماره ویپ، یکی از مهم‌ترین چالش‌­های کسب‌وکارها برای ارتقا به تکنولوژی نوین مرکز تماس را رفع می­‌کند. با استفاده از این ویژگی سازمان شما می­‌تواند تمام نیازهای ارتباطی کال سنتر را تأمین کند و درعین‌حال به استفاده از شماره تلفن قدیمی خود ادامه دهد.

بدون توجه به فناوری متفاوتی که قبلا برای ارتباطات تلفنی شرکت به‌کار می­‌رفته، امکان تبدیل تلفن ثابت به VoIP در ساختار این نرم‌­افزار پیش‌­بینی شده است؛ به‌این‌ترتیب از دردسرهای تغییر شماره و اطلاع‌­رسانی در مورد آن خبری نخواهد بود.

در این مطلب قصد داریم نحوه انتقال شماره ثابت به ویپ و مراحل آن را باهم بررسی کنیم؛ پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فناوری VoIP چه مزایایی نسبت به تلفن ثابت سنتی دارد؟

امکانات متنوع و چابکی و سهولت استفاده از فناوری VoIP سبب شده است کسب‌وکارهای امروزی با هدف افزایش کارایی و بهره‌­وری سیستم، همچنین کاهش هزینه­‌های مرکز تماس به این تکنولوژی روی بیاورند. برخی از مهم‌­ترین تفاوت‌های تلفن­‌های ویپ و خطوط قدیمی PSTN، شامل موارد زیر هستند:

  • ویژگی‌­های افزوده: مواردی مانند شناسه تماس‌گیرنده، ارسال تماس و انتقال تماس، پست صوتی و سایر ابزارهای ویپ در سیستم تلفن­‌های قدیمی در دسترس نیستند.
  • تحرک و انعطاف‌­پذیری: شما می‌­توانید در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف و از دستگاه­‌های متنوع به نرم‌افزار خود دسترسی داشته باشید.
  • مقیاس‌­پذیری: به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات و هزینه­‌های سابق، می­‌توانید ابعاد فناوری مورد استفاده را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید.
  • هماهنگی با تکنولوژی­‌های روز دنیا: متکی بودن تلفن ویپ بر اینترنت یا شبکه داخلی سبب می­‌شود که قابلیت رشد و همگام‌شدن با تکنولوژی روز دنیا را داشته باشد. امکان بهره­‌مندی از مواردی مانند تماس تصویری یا استفاده از مزایای هوش مصنوعی در سیستم تلفن­‌های قدیمی وجود ندارد.

چالش‌­های تبدیل تلفن ثابت به VoIP چیست؟

در صورتی که امکان انتقال شماره تلفن قدیمی به سیستم جدید در ویپ وجود نداشته باشد، چالش‌­هایی را برای سازمان به وجود می‌آورد؛ مهم‌­ترین این مسائل به شرح زیر است:

  • در جریان قراردادن مشتریان و مخاطبانی که از طریق شماره قبلی با شما ارتباط داشتند، یک دغدغه مهم است. به‌این‌منظور باید استراتژی مناسبی اتخاذ کنید که طبق آن افراد را از تغییر شماره تماس خود آگاه سازید یا ترتیبی دهید که در صورت شماره‌­گیری تلفن قدیمی، تماس‌­ها به شماره جدید شرکت منتقل شوند.
  • مشکل بعدی دریافت تماس‌­های مزاحم است. پس از تغییر شماره تلفن، احتمال دست اول بودن این کد بسیار کم است؛ بنابراین با حجم زیادی از تماس­‌ها مواجه خواهید شد که ارتباطی به شرکت شما ندارند و از شما می­‌خواهد در موارد صاحب قبلی شماره آن­‌ها را راهنمایی کنید. احتمالا مجبور شوید وقت زیادی را برای مسدود کردن تماس‌­های اضافی صرف کنید.

انتقال-تلفن-ثابت-به-ویپ

  • در صورتی که شماره قدیمی را از دست بدهید، اطلاعات مهمی از مشتریان تماس‌­گیرنده، یا ارائه‌­دهندگان خدمات خاص خود را از دست خواهید داد. همچنین ممکن است مشتریان پاسخ‌گوی تماس­‌های شما از شماره تلفن جدید نباشند.

با توجه به موارد ذکر شده بسیار مهم است که فناوری VoIP و ارائه‌­دهنده آن، امکان حفظ شماره تلفن قدیمی شما را داشته باشد؛ خوشبختانه در اغلب موارد این کار امکان­‌پذیر است.

حفظ ارقام در انتقال شماره ثابت به ویپ چه کمکی می­‌کند؟

قابلیت حفظ شماره قدیمی به کسب‌وکارها کمک می­‌کند تا بدون نیاز به تغییر ارقام شماره، به فناوری تلفنی نوین با یک ارائه­‌دهنده جدید منتقل شوند. به‌این‌ترتیب فرآیند انتقال به تکنولوژی جدید تسهیل می­‌شود؛ زیرا دیگر نیازی به اطلاع‌­رسانی در مورد تغییر شماره تماس خود ندارند. پس از انجام فرآیند انتقال نیز قادر خواهند بود از هر مکانی، حتی برای نیروهای دورکار از همان شماره تماس شرکت استفاده کنند.

الزامات یک انتقال موفق به شماره ویپ چیست؟

برای این­که شماره تلفن خود را به‌صورت موفقیت­‌آمیزی به تکنولوژی ویپ انتقال دهید، بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • حفظ اشتراک تأمین‌کننده خدمات تلفن قدیمی: در یک روند اصولی، باید تا زمان اتمام فرآیند انتقال، اشتراک سرویس تلفن قبلی خود را حفظ کنید.
  • اطمینان از همکاری ارائه­‌دهنده تلفن قدیمی: در مورد انتقال شماره تلفن خود مطمئن شوید، که تأمین‌کننده قبلی شما آن کد شماره را برای شما محفوظ نگه‌می‌­دارد.
  • تهیه اشتراک یک ارائه­‌دهنده معتبر VoIP: از قابلیت انتقال شماره قدیمی به سیستم ویپ، توسط ارائه­‌دهنده جدید خود اطمینان حاصل کنید.
  • سخت­‌افزارهای کاربردی: از به‌روزبودن و سازگاری تجهیزات سخت‌­افزاری مرکز تماس خود مطمئن شوید.

مراحل انتقال شماره تلفن ثابت به VoIP چیست؟

با توجه به شرکت ارائه­‌دهنده، مراحل انتقال موفقیت­‌آمیز شماره تلفن به ویپ می‌­تواند کمی متفاوت باشد؛ اما راهنمای کلی در مورد مراحلی که باید طی کنید، به شرح زیر است:

  1. در گام اول شرکتی را برای دریافت سرویس VoIP انتخاب کنید، که قادر به ارائه­ خدمات روی شماره تلفن موجود شما باشد.

شرکتی برای دریافت خدمات VoIP مناسب است که بتواند شماره منتقل شده از سایر اپراتورها را بپذیرد. در‌عین‌حال درصورتی‌که نیاز به یک شماره تلفن جدید داشته باشید، ارائه‌دهنده ویپ باید قادر باشد جهت دریافت شماره به شما کمک کند.

  1. سرویس دریافتی از ارائه­‌دهنده تلفن فعلی خود را لغو نکنید.

تا زمانی که از انتقال موفقیت‌­آمیز شماره تلفن به سیستم ارائه‌­دهنده ویپ مطمئن شوید؛ به دریافت خدمات از شرکت تلفن قدیمی خود نیاز خواهید داشت.

  1. اطلاعات حساب تلفن قدیمی خود را به دقت ثبت کنید.

برای درخواست پورت نیاز دارید که با ارائه­‌دهنده خدمات تلفن سابق خود تماس بگیرید؛ در این زمان مطمئن شوید، تمام اطلاعاتی که ارائه‌­دهنده VoIP شما برای راه­‌اندازی پورت نیاز دارد را جمع‌­آوری کرده‌اید.

انتقال-تلفن-ثابت-به-ویپ

  1. درخواست رسمی دریافت خدمات را با ارائه‌­دهنده ویپ مد نظرتان ثبت کنید.

هنگامی که ارائه­‌دهنده انتخابی شما امکان انتقال شماره تلفن ثابت را تأیید کرد؛ باید قراردادتان را برای آغاز فرآیند انتقال شماره ثبت کنید. برای این کار به اطلاعات حساب تلفن ثابت خود نیاز دارید، تا از خطر رد یا تأخیر در انتقال پورت جلوگیری نمایید.

  1. مدت زمانی که باید برای تکمیل فرآیند انتقال منتظر بمانید را مشخص کنید.

یک بازه زمانی تخمینی در مورد فعال شدن شماره خود را از ارائه­‌دهنده خدمات VoIP دریافت کنید. تا زمانی که از تکمیل فرآیند انتقال شماره تلفن به اپراتور ویپ مطمئن نشده‌­اید؛ سرویس تلفن قدیمی خود را لغو نکنید.

  1. اشتراک تلفن قدیمی خود را لغو کنید.

هنگامی که ارائه­‌دهنده ویپ موفقیت‌آمیز بودن انتقال شماره تلفن را تأیید کرد؛ می‌­توانید حساب تلفن ثابت قدیمی خود را لغو کرده و منحصراً از سرویسVoIP استفاده کنید.

انتقال شماره ثابت به ویپ، یک ضرورت برای سازمان­‌های مدرن است

با موفقیت در انتقال شماره ثابت به ویپ، گام مهمی را در راستای تغییر آسان و لذت‌بخش به فناوری نوین مرکز تماس برداشته‌­ایم. دوران تلفن ثابت سنتی به پایان خود بسیار نزدیک است؛ سازمان­‌های امروزی با توجه به امتیازاتی که ویپ برایشان به ارمغان می‌آورد، دیگر تمایلی به استفاده از تلفن‌های قدیمی ندارند. بااین‌حال، همه خدمات ویپ عین هم نیستند؛ قبل از انتخاب ارائه­‌دهنده این سرویس، حتما مواردی مثل میزان تجربه، توانمندی و قابلیت­‌هایی مثل تبدیل تلفن ثابت به VoIP را در مورد شرکت مد نظر خود بررسی کنید.

انتقال شماره ویپ معمولاً شامل ارسال درخواست به ارائه‌دهنده سرویس و انجام مراحل فنی مورد نیاز این فرآیند است. با این کار، شما می‌توانید از امکانات پیشرفته‌ای مانند تماس‌های ارزان‌تر، کیفیت صدای بهتر و قابلیت‌های انعطاف‌پذیر VoIP بهره­‌مند شوید؛ بدون این­که نیاز به تغییر شماره تلفن فعلی خود داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، و استفاده از مشاوره تخصصی برای کسب‌وکار خود حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • چرا کسب‌وکارها به فناوری VoIP روی می‌آورند؟

برای بهره‌­مندی از تکنولوژی روز در کنار افزایش کارایی، بهره‌وری سیستم و کاهش هزینه‌های ارتباطی سازمان.

  • چه ویژگی‌هایی در VoIP وجود دارد که در خطوط PSTN موجود نیست؟

شناسه تماس‌گیرنده، ارسال تماس، انتقال تماس، و پست صوتی و مواردی از این قبیل.

  • چگونه VoIP تحرک و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد؟

با وابسته‌نبودن به سیم‌کشی و سخت‌افزارهای حجیم، دسترسی از هر موقعیت جغرافیایی و دستگاه‌­های متنوع را ممکن می‌سازد.

  • چالش عمده تبدیل تلفن ثابت به VoIP چیست؟

اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد تغییر شماره و مدیریت تماس‌های مزاحم.

  • مسیر انتقال شماره تلفن ثابت به VoIP چگونه است؟

با انتخاب ارائه‌دهنده مناسب، ثبت درخواست پورت، و اطمینان از حفظ سرویس تلفن قدیمی تا تکمیل انتقال.

  • اهمیت حفظ شماره تلفن ثابت در انتقال به VoIP در چیست؟

تسهیل فرآیند انتقال به فناوری جدید، بدون نیاز به تغییر ارقام شماره و اطلاع‌رسانی مجدد به مشتریان.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرسنجی-تلفنی
تجربه مشتری

۲۰ نکته در طراحی سوالات نظرسنجی تلفنی

امروزه به‌کارگیری سوالات نظرسنجی تلفنی، بینش ارزشمندی در مورد کیفیت عملکرد مرکز تماس در اختیار شما قرار می‌­دهد.

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

2 دیدگاه دربارهٔ «۶ گام در انتقال شماره ثابت به ویپ»

  1. ناهید فتورچی

    آیا ضروری هست بعد از تهیه ویپ، اشتراک تلفن قدیمی رو حذف کنیم یا میتونیم نگهش داریم؟ بودنش ممکن هست اختلالی در سیستم ویپ ایجاد کنه؟

    1. علیرضا سلطانی

      بعد از تهیه سیستم VoIP، تصمیم برای حفظ یا حذف اشتراک تلفن قدیمی به نیازهای خاص شما بستگی دارد. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید