۵ مزیت مهم انتقال تماس با VoIP

مزیت-انتقال-تماس

کیفیت فناوری انتقال تماس با VoIP، ارتباطات تجاری در سازمان­‌های مدرن را به مرحله بالاتری ارتقا داده است. نگهداری و انتقال تماس با ویپ، سریع­‌تر و آسان‌­تر است. در حالت کلی، این تکنولوژی در سیستم VoIP نسبت به گذشته به ویژگی­‌های کامل‌­تری دست یافته است. در این مقاله به بررسی روش‌­های انتقال تماس با سیستم VoIP می‌­پردازیم؛ برای آشنایی بیشتر با این فناوری و مزایای جدید آن تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تعریف سرویس انتقال تماس

تکنولوژی انتقال تماس به کاربر امکان می‌دهد تا تماس تلفنی موجود را به کاربر یا تلفن دیگری هدایت نماید. این یک ویژگی معمول در سیستم­‌های تلفن تجاری است که به صورت کاملاً مدیریت شده، قادر است تماس‌­ها را با مطلع ساختن نفر سوم (انتقال گرم) یا حتی بدون هماهنگی با ایشان (انتقال سرد)، به فرد دیگری در سازمان منتقل کند.

انتقال تماس با VoIP

حتما نمونه‌­های تلفن­‌های سانترال قدیمی را به یاد دارید که دارای تعدادی دکمه برای “خط ۱″، “خط ۲” و کلیدهای مشابه بودند. چنین دکمه­‌هایی برای انتقال تماس بین خطوط ثابت محلی استفاده می­‌شد. امروزه انجام این فرآیند با کمک تلفن ویپ آسان­‌تر و سریع‌­تر شده است. انتقال تماس‌های تلفنی با VoIP یک روند ساده و کارآمد است که به شما امکان می‌دهد تماس‌های ورودی را به شماره یا دستگاه دیگری هدایت کنید. این ویژگی برای اطمینان از این­که هیچ تماسی از دست نمی‌رود، بسیار مفید است.

 

مزیت-انتقال-تماس

 

انتقال تماس با VoIP به چندین روش قابل انجام است؛ اما وجه اشتراک همه روش‌­ها این است که تماس‌­ها در سیستم مرکز تماس، کدگذاری شده‌­اند و روندی که طی می­‌کنند و افرادی که تماس بین آن­‌ها منتقل می­‌شود، به صورت کامل ثبت می­‌گردد.

مراحل انتقال تماس‌های تلفنی با VoIP

مانند هر فرآیند دیگری، انتقال تماس در کال سنتر نیز مراحل خاص خود را دارد. نحوه انجام این کار در سیستم VoIP به طور خلاصه به شرح زیر است:

  1. دریافت تماس ورودی: ابتدا، یک تماس ورودی به دستگاه VoIP شما (مانند تلفن IP یا نرم‌افزار VoIP) می‌رسد که به آن پاسخ می­‌دهید.
  2. فعال‌سازی ویژگی انتقال تماس: با توجه به نوع تلفن یا نرم‌افزار VoIP که استفاده می‌کنید، می‌توانید دکمه‌ی اختصاصی انتقال تماس (Transfer) را فشار دهید یا یک کد مشخص را وارد کنید. معمولاً این کدها به صورت استاندارد برای سیستم‌های VoIP تعریف شده‌اند.
  3. وارد کردن شماره مقصد: پس از فعال‌سازی ویژگی انتقال، شماره تلفنی که می‌خواهید تماس به آن منتقل شود را وارد کنید. این شماره می‌تواند یک خط داخلی، شماره موبایل، یا هر شماره دیگری باشد.
  4. تأیید و انتقال تماس: بعد از وارد کردن شماره مقصد، دکمه تایید (معمولاً Transfer یا Send) را فشار دهید تا تماس به شماره جدید منتقل شود.

انواع انتقال تماس با ویپ

انتقال تماس در حالت کلی به دو دسته اصلی تقسیم می­‌شود که به شکل زیر تعریف می­‌شوند:

انتقال تماس سرد یا کور (Blind Transfer):

در این روش، تماس بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی به شماره مقصد منتقل می‌شود. فرآیند چنین انتقالی به این صورت است که تماس دریافتی به سرعت و بدون هماهنگی به شماره جدید هدایت می‌شود و اپراتور اولیه هیچ مکالمه‌ای با شماره مقصد ندارد. هنگامی که این فرد برنامه داخلی مورد نظر را شماره‌­گیری می‌­کند، تماس‌­گیرنده در حالت انتظار قرار می‌­گیرد. ارتباط کارشناس اول با مشتری، به محض شماره‌­گیری داخلی دیگر پایان می‌­یابد.

با این­که چنین روشی، یک راه آسان و سریع برای انتقال تماس است، اما لزوما گزینه مناسبی برای ارتباط با مشتری نیست. تماس‌­گیرنده شما احتمالا مجبور می­‌شود، خود را دوباره معرفی کند و هدف تماس خود را برای چندمین بار توضیح دهد. تکرار مطالب معمولا برای مشتریان خسته‌­کننده است. به‌علاوه ممکن است شماره جدید پاسخ­‌گو نباشد و تماس منتقل شده به پست صوتی برود یا به هر دلیلی قطع شود. در چنین شرایطی آیا تصویری که از برند شما برای مخاطب ساخته می­‌شود، همان وجهه مطلوبی است که در اهداف سازمانی ترسیم نموده‌­اید؟ مطمئناً  استفاده از این روش بهترین راه­کار مرکز تماس شما نیست.

 

مزیت-انتقال-تماس

 

انتقال تماس گرم (Warm Transfer):

در این روش، اپراتور اولیه بعد از دریافت تماس، مخاطب را در حالت انتظار قرار می­‌دهد و با شماره مقصد ارتباط می‌گیرد. پس از اطلاع‌رسانی و هماهنگی، تماس ورودی را منتقل می‌کند. این نوع انتقال برای اطمینان از آمادگی شماره مقصد برای دریافت تماس بسیار مفید است. در این روش کارشناس اول می‌تواند موارد مورد نیاز مشتری را به همکار خود انتقال دهد، تا تماس­‌گیرنده نیازی به تکرار مجدد اطلاعات خود نداشته باشد. روش انتقال گرم، محبوب‌­تر است و تا حد زیادی رضایت مشتریان شما را تأمین می‌­کند.

بیشتر بخوانید: انواع انتقال تماس

مزایای انتقال تماس با VoIP

فناوری انتقال تماس در بستر ویپ، مزیت­‌های زیادی را برای مراکز تماس به ارمغان آورده است. در ادامه برخی از مهم­‌ترین این مزایا را بیان می­‌کنیم:

انعطاف‌پذیری

با کمک این فناوری امکان انتقال تماس به هر شماره‌ای در هر مکان جغرافیایی وجود دارد. با سیستم‌های انتقال تماس، می‌توانید قوانین خودکاری را تنظیم کنید، که به شما امکان می‌دهد به‌طور یکپارچه بین گزینه‌های مختلف، جابه‌جا شوید.

سهولت استفاده

ویژگی‌های انتقال تماس در اکثر تلفن‌های VoIP و نرم‌افزارهای ارتباطی به سادگی قابل دسترسی و استفاده هستند. این سیستم کارمندان را قادر می‌سازد، که به سرعت و سادگی تماس دریافتی را بدون اتلاف وقت انتقال دهند.

افزایش کارایی

این ویژگی به کاهش تعداد تماس‌های از دست رفته و افزایش کارایی مرکز تماس کمک می‌کند. انتقال تماس‌ها می‌تواند با کمک به اطمینان از پاسخ‌گویی به تمام تماس‌­ها، نحوه عملکرد کسب‌وکار شما را ساده‌تر کند. این فناوری همچنین به مدیریت ارتباطات آسان‌­تر کمک می­کند؛ به‌ویژه اگر کسب‌وکار شما در مناطق جغرافیایی مختلف، گسترده شده باشد.

خدمات بهتر به مشتریان

انتقال تماس به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا صف‌های تماس را بهتر مدیریت کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ‌کس برای مدت طولانی در حالت تعلیق قرار نخواهد گرفت. همچنین تضمین می‌کند که مشتریان مجبور نباشند اطلاعات خود را چندین بار تکرار کنند، زیرا آن‌ها از فردی به فرد دیگر در سیستم صف شرکت شما منتقل می شوند.

کاهش هزینه‌ها

انتقال تماس‌ها از طریق اینترنت هزینه کمتری نسبت به انتقال تماس‌های سنتی دارد. این فرآیند راهی ارزان برای به حداکثر رساندن منابع کسب‌وکار شما است. به‌این‌ترتیب می‌­توانید ترافیک تماس‌­های ورودی و صف تماس‌­ها را به شیوه­ای مقرون‌به‌صرفه مدیریت کنید؛ و از بهبود عملکرد مرکز تماس بدون صرف هزینه­‌های اضافی اطمینان حاصل نمایید.

با توجه به مطالب بیان شده در مورد ویژگی­‌های انتقال تماس، می‌توانید از این قابلیت VoIP نیز برای مدیریت بهتر تماس‌های تلفنی خود استفاده کنید.

بهره‌­مندی از ویژگی انتقال تماس با ویپ در مرکز تماس

با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، واضح است که انتقال تماس با ویپ (VoIP) تا حد زیادی مدیریت مراکز تماس را تسهیل نموده است. بنابراین، بسته به نیازهای کسب‌وکار و شرایط صنعت خود می‌­توانید بین انتقال گرم و کور یکی را انتخاب کنید.

این ابزارها به شما کمک می­‌کنند تا کارایی کال­ سنتر خود را بهبود دهید. زمانی که از انتقال تماس به درستی استفاده کنید و تماس‌­گیرندگان را به مقصود خود برسانید؛ احتمال تبدیل آن­‌ها به مشتری واقعی یا وفادارسازی بیشتر مشتریان سابق خود را افزایش می­‌دهید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد روش­‌های انتقال تماس با سیستم VoIP، و فواید آن دارید؛ حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • فناوری انتقال تماس با VoIP چگونه ارتباطات تجاری را ارتقا داده است؟

این فناوری ارتباطات تجاری را سریع‌تر و آسان‌تر کرده است.

  • تکنولوژی انتقال تماس چه امکاناتی را برای کاربران فراهم می‌کند؟

انتقال تماس امکان هدایت تماس تلفنی به کاربر یا تلفن دیگری را در کال ­سنتر فراهم می‌کند.

  • انتقال تماس با VoIP به چندین روش قابل انجام است؟

این فرآیند، به دو روش عمده به نام‌­های انتقال سرد یا کور و انتقال گرم انجام می‌شود.

  • در انتقال تماس سرد (Blind Transfer) چه اتفاقی می‌افتد؟

تماس بدون اطلاع‌رسانی و هماهنگی قبلی به شماره مقصد منتقل می‌شود.

  • انتقال تماس گرم (Warm Transfer) چگونه انجام می‌شود؟

در این روش، اپراتور پس از هماهنگی و اطلاع‌رسانی، تماس را به شماره مقصد منتقل می‌کند.

  • مزایای استفاده از انتقال تماس در بستر VoIP چیست؟

مزیت­‌های این سیستم شامل انعطاف‌پذیری، سهولت استفاده، افزایش کارایی، خدمات بهتر به مشتریان و کاهش هزینه‌های مرکز تماس است.

 

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

مزایای-شنود-مکالمات
تجربه مشتری

مزایای شنود مکالمات در مرکز تماس

آشنایی با مزایای شنود تماس، دریچه‌­ای جدید برای رشد مراکز تماس مدرن باز کرده است. اگر مرکز تماسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید