چگونه مراکز تماس ابری می‌توانند فروش و رضایت مشتری را افزایش دهند؟

رضایت-مشتری-در-مرکز-تماس-ابری

افزایش چشمگیر رضایت مشتری در مراکز تماس ابری، موجب گرایش بیش از پیش به این فناوری در فضای تجارت نوین شده است. کسب و کارهایی که قادر باشند فراتر از انتظار مشتریان خود عمل کنند، از مزیت رقابتی مطلوبی در بازار کار برخوردار خواهند بود. همچنین، با رشد روز افزون این تکنولوژی شاهد افزایش فروش در مراکز تماس ابری هستیم.

به طور خلاصه مراکز تماس مبتنی بر ابر امروزه، نقش تغییردهنده بازی را برای سازمان­هایی که به دنبال بهبود تجربه، رضایت و وفاداری مشتریان خود هستند، ایفا می­کنند. بعبارتی با تسلط هرچه بیشتر کانال‌های دیجیتال بر روش‌های ارتباطی برندها و مشتریان آن­ها، مراکز تماس مبتنی بر ابر، به راه­کار کلیدی افزایش تعامل و ایجاد روابط قوی‌تر با مشتری تبدیل شده­اند؛ و در عین حال وضوح تماس اول عالی، کارایی بهبود یافته، مقیاس­پذیری، پیش بینی نیازهای مشتریان و کاهش هزینه­های مرکز تماس را برای کاربران خود به ارمغان میاورند.

اگر شما نیز به دنبال راهکاری برای بهبود شیوه­های خدمات مشتری و رسیدن به حداکثر بهره­وری و کارایی در کال سنتر خود هستید؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، تا تأثیر مرکز تماس ابری در افزایش فروش و رضایت مشتری و مزایای آن را باهم بررسی کنیم.

دلایل افزایش رضایت مشتری در مراکز تماس ابری

مهم­ترین مزایای کلیدی مرکز تماس ابری و تأثیر آن بر افزایش فروش و رضایت مشتری را بطور خلاصه می­توان در موارد زیر بیان کرد:

استقرار سریع

مراکز تماس مبتنی بر ابر به زیرساخت سخت­افزاری خاصی برای استقرار نیاز ندارند و فرآیند راه­اندازی این نوع کال سنتر با سرعت بسیار بالاتری قابل انجام است.

برای مثال تیم فناوری اطلاعات یک شرکت را در نظر بگیرید. این تیم برای رسیدن به نتیجه موثر، باید منابع ذخیره­سازی، پیکربندی، پهنای باند، آزمایش فناوری جدید و برنامه­های مورد نیاز برای نصب را داشته باشد. تکمیل این فرآیند پیچیده گاهی ممکن است ماه­ها طول بکشد. در حالی که با کمک راه­حل­های مرکز تماس مبتنی بر ابر، می­توان فرآیندها را تسهیل نمود و زمان استقرار را به چند ساعت کاهش داد.

رقم زدن تجربه برتر برای مشتریان

کارشناسانی که تماس مشتریان را پاسخ می­دهند، در واقع نمایندگان و صدای شرکت شما هستند. اگر به نیازها و سوالات مشتریان به موقع رسیدگی نشود، ممکن است منجر به ناامیدی و در نهایت از دست دادن مشتری شود. پلتفرم مبتنی بر ابر زمانی که با یک سیستم تلفن گویا ادغام شود؛ می­تواند به مسیریابی کارآمدتر تماس مشتریان کمک کند. تلفن گویا تماس‌ها را به سمت اپراتورهای مناسب هدایت می­کند، تا کمک­های لازم را در مسائل فنی یا سایر موارد بصورت بهینه دریافت نمایند.

به این ترتیب، زمانی که کارشناسان ماهر با کارایی بیشتری مشکلات تماس­گیرنده را حل می­کنند، تجربه بهتری برای مشتریان شما رقم می­زنند.

بیشتر بخوانید: تاثیر فضای ابری بر تجربه مشتری

امنیت

راه‌حل‌های مرکز تماس ابری مزیت فوق‌العاده­ای در افزایش امنیت سیستم به کسب و کارها ارائه می‌دهند. با کمک مرکز تماس مبتنی بر ابر شرکت‌ها امکان استفاده از فضای ابری خصوصی را دارند و به این ترتیب از امکانات ابر عمومی نیز با هزینه کمتر و برای داده‌های با میزان حساسیت کمتر بهره ببرند.

در صورت قطعی مکرر برق، راه‌حل‌های ابری نسبت به راهکارهای داخلی، امکان بازیابی بهتری را ارائه می‌دهند. این راه­حل­ها عملکرد عملیاتی بی­نظیری دارند و قادر هستند اپراتورها را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به مشتریان متصل سازند، تا گردش کار تجاری تحت تأثیر قطعی برق قرار نگیرد.

مقیاس‌­پذیری و انعطاف‌­پذیری

راه‌حل‌های مرکز تماس ابری به شرکت‌ها کمک می­کنند تا بر اساس نیازهای تجاری و ترافیک مشتری، مقایس کار خود را تغییر دهند. برای مثال، هنگامی که یک شرکت با حجم بیشتری از پرونده‌ها نسبت به حالت عادی مواجه می‌شود، احتمالا به کارشناسان اضافی برای هماهنگی با افزایش حجم تماس­ها نیاز دارد. در این شرایط مرکز تماس ابری می­تواند با مرکز داده عظیم خود به کسب و کارها کمک کند و امکان مقیاس­پذیری نامحدود را به سرعت برای سازمان فراهم آورد.

افزایش سرعت ورود به بازار

از آنجایی که مراکز تماس ابری نیازی به نصب سخت افزار ندارند، شرکت­ها می­توانند در بازه زمانی نسبتاً کوتاه­تری سیستم خود را راه­اندازی کرده و از آن بهره­مند شوند. بنابراین، کل مرکز تماس با سرعت زیادی عملیاتی می­شود و با استفاده از فناوری محاسبات ابری به کسب و کارها کمک می­کند تا به اهداف مد نظر خود برسند.

کاهش هزینه­‌ها

از آنجایی که فناوری محاسبات ابری نسبت به راه­حل­های داخلی، هزینه­های اولیه را تا حد زیادی کاهش می­دهد، راهکاری بسیار مقرون به صرفه محسوب می­شود. راه‌حل‌های ابری میزبانی‌شده نیز با قیمت بسیار پایینی قابل ارتقا هستند و موجب صرفه­جویی در هزینه­های کلی مراکز تماس می­شوند.

تطبیق‌پذیری عالی با نیروی کار

راه‌اندازی و استفاده فوری از راه‌حل‌های مرکز تماس ابری بسیار مطلوب است؛ در عین حال این سیستم تطبیق­پذیری و کارایی اپراتورهای کال سنتر را نیز بهبود می‌بخشد. این قابلیت سازمان­ها را قادر می‌سازد تا کارشناسان خود را بدون توجه به محدودیت­های جغرافیایی به طور مؤثری به کار گیرند؛ و به این ترتیب خدمات مؤثرتری به مشتریان خود ارائه دهند.

امکان استفاده از سرویس ۲۴/۷

برای اینکه یک شرکت بتواند به سوالات و نگرانی­های مشتریان خود رسیدگی کند، بسیار مهم است که در تمام ایام هفته و به‌صورت شبانه­روزی در دسترس آن­ها باشد. یک مرکز تماس ابری می­تواند برای تأمین پشتیبانی همه جانبه و شبانه­روزی به شرکت­ها کمک کند.

دستیابی به رضایت مشتری در مراکز تماس ابری

راهکار نوین ویپ از طریق ایجاد مزایایی مثل کاهش هزینه‌های راه‌اندازی، انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری، افزایش بهره‌وری عملیاتی و موارد مشابه موجب افزایش رضایت مشتری و فروش در مراکز تماس ابری می­شود.

از طرفی این تکنولوژی، بدون توجه به محدودیت­های جغرافیایی از هر نقطه­ای که اتصال به اینترنت برقرار باشد، در دسترس است. و همکاری با نیروهای دورکار را برای سازمان ساده­تر می­کند.

الوویپ مجموعه راهکارهای هوشمند مرکز تماس را ارائه می­دهد، که دارای چندین مزیت کلیدی برای کمک به افزایش بهره­وری کارکنان و وفاداری مشتریان  شما است. به این ترتیب می­توانید از طریق روش­های مختلف مثل تلفن، ایمیل، چت و رسانه­های اجتماعی با مشتریان و همکاران خود در ارتباط باشید؛ در حالی که همه این کانال‌ها از طریق یک سیستم واحد و یکپارچه در دسترس شما هستند. بخاطر داشته باشید که ثبات در کیفیت خدمات، صرف نظر از راهکار ارتباطی مد نظر، در رقم زدن تجربه مطلوب و وفادارسازی مشتریان بسیار تأثیرگذار است.

برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تاثیر مرکز تماس ابری در افزایش فروش و رضایت مشتری، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • چرا رضایت مشتری در مراکز تماس ابری افزایش یافته است؟

به دلیل استقرار سریع، مقیاس‌پذیری، امنیت ارتقا یافته و کاهش هزینه‌ها توسط این فناوری.

  • مراکز تماس ابری چگونه به شرکت‌ها در رقابت کمک می‌کنند؟

با بهبود تجربه مشتری، افزایش کارایی و ارائه خدمات بهتر، مزیت رقابتی مطلوبی را برای سازمان­‌ها ایجاد می‌کنند.

  • استقرار مراکز تماس ابری چقدر سریع‌تر از مراکز تماس سنتی است؟

فرآیند استقرار مراکز تماس ابری در حد چند ساعت زمان می‌­برد، در حالی که راه‌­اندازی مراکز سنتی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

  • مراکز تماس ابری چگونه امنیت را افزایش می‌دهند؟

با استفاده از فضای ابری خصوصی و عمومی، داده‌های حساس ایمن‌تر می‌شوند؛ همچنین، امکان بازیابی بهتری در صورت قطعی برق فراهم می‌شود.

  • چگونه مراکز تماس ابری در کاهش هزینه‌ها مؤثر هستند؟

این نوع مراکز تماس با حذف نیاز به نصب سخت‌افزارهای گران‌قیمت و امکان ارتقا با قیمت پایین، هزینه‌های اولیه و کلی سازمان را کاهش می‌­دهند.

  • مراکز تماس ابری چه مزیتی را در زمینه مقیاس‌پذیری ارائه می‌دهند؟

امکان تغییر مقیاس بر اساس نیازهای تجاری و ترافیک مشتری را به سرعت و بدون محدودیت فراهم می‌کنند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرسنجی-تلفنی
تجربه مشتری

۲۰ نکته در طراحی سوالات نظرسنجی تلفنی

امروزه به‌کارگیری سوالات نظرسنجی تلفنی، بینش ارزشمندی در مورد کیفیت عملکرد مرکز تماس در اختیار شما قرار می‌­دهد.

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید