فهرست مطالب
Toggleافزایش چشمگیر رضایت مشتری در مراکز تماس ابری، موجب گرایش بیش از پیش به این فناوری در فضای تجارت نوین شده است. کسب و کارهایی که قادر باشند فراتر از انتظار مشتریان خود عمل کنند، از مزیت رقابتی مطلوبی در بازار کار برخوردار خواهند بود. همچنین، با رشد روز افزون این تکنولوژی شاهد افزایش فروش در مراکز تماس ابری هستیم.
به طور خلاصه مراکز تماس مبتنی بر ابر امروزه، نقش تغییردهنده بازی را برای سازمانهایی که به دنبال بهبود تجربه، رضایت و وفاداری مشتریان خود هستند، ایفا میکنند. بعبارتی با تسلط هرچه بیشتر کانالهای دیجیتال بر روشهای ارتباطی برندها و مشتریان آنها، مراکز تماس مبتنی بر ابر، به راهکار کلیدی افزایش تعامل و ایجاد روابط قویتر با مشتری تبدیل شدهاند؛ و در عین حال وضوح تماس اول عالی، کارایی بهبود یافته، مقیاسپذیری، پیش بینی نیازهای مشتریان و کاهش هزینههای مرکز تماس را برای کاربران خود به ارمغان میاورند.
اگر شما نیز به دنبال راهکاری برای بهبود شیوههای خدمات مشتری و رسیدن به حداکثر بهرهوری و کارایی در کال سنتر خود هستید؛ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، تا تأثیر مرکز تماس ابری در افزایش فروش و رضایت مشتری و مزایای آن را باهم بررسی کنیم.
دلایل افزایش رضایت مشتری در مراکز تماس ابری
مهمترین مزایای کلیدی مرکز تماس ابری و تأثیر آن بر افزایش فروش و رضایت مشتری را بطور خلاصه میتوان در موارد زیر بیان کرد:
استقرار سریع
مراکز تماس مبتنی بر ابر به زیرساخت سختافزاری خاصی برای استقرار نیاز ندارند و فرآیند راهاندازی این نوع کال سنتر با سرعت بسیار بالاتری قابل انجام است.
برای مثال تیم فناوری اطلاعات یک شرکت را در نظر بگیرید. این تیم برای رسیدن به نتیجه موثر، باید منابع ذخیرهسازی، پیکربندی، پهنای باند، آزمایش فناوری جدید و برنامههای مورد نیاز برای نصب را داشته باشد. تکمیل این فرآیند پیچیده گاهی ممکن است ماهها طول بکشد. در حالی که با کمک راهحلهای مرکز تماس مبتنی بر ابر، میتوان فرآیندها را تسهیل نمود و زمان استقرار را به چند ساعت کاهش داد.
رقم زدن تجربه برتر برای مشتریان
کارشناسانی که تماس مشتریان را پاسخ میدهند، در واقع نمایندگان و صدای شرکت شما هستند. اگر به نیازها و سوالات مشتریان به موقع رسیدگی نشود، ممکن است منجر به ناامیدی و در نهایت از دست دادن مشتری شود. پلتفرم مبتنی بر ابر زمانی که با یک سیستم تلفن گویا ادغام شود؛ میتواند به مسیریابی کارآمدتر تماس مشتریان کمک کند. تلفن گویا تماسها را به سمت اپراتورهای مناسب هدایت میکند، تا کمکهای لازم را در مسائل فنی یا سایر موارد بصورت بهینه دریافت نمایند.
به این ترتیب، زمانی که کارشناسان ماهر با کارایی بیشتری مشکلات تماسگیرنده را حل میکنند، تجربه بهتری برای مشتریان شما رقم میزنند.
بیشتر بخوانید: تاثیر فضای ابری بر تجربه مشتری
امنیت
راهحلهای مرکز تماس ابری مزیت فوقالعادهای در افزایش امنیت سیستم به کسب و کارها ارائه میدهند. با کمک مرکز تماس مبتنی بر ابر شرکتها امکان استفاده از فضای ابری خصوصی را دارند و به این ترتیب از امکانات ابر عمومی نیز با هزینه کمتر و برای دادههای با میزان حساسیت کمتر بهره ببرند.
در صورت قطعی مکرر برق، راهحلهای ابری نسبت به راهکارهای داخلی، امکان بازیابی بهتری را ارائه میدهند. این راهحلها عملکرد عملیاتی بینظیری دارند و قادر هستند اپراتورها را از طریق دستگاههای تلفن همراه به مشتریان متصل سازند، تا گردش کار تجاری تحت تأثیر قطعی برق قرار نگیرد.
مقیاسپذیری و انعطافپذیری
راهحلهای مرکز تماس ابری به شرکتها کمک میکنند تا بر اساس نیازهای تجاری و ترافیک مشتری، مقایس کار خود را تغییر دهند. برای مثال، هنگامی که یک شرکت با حجم بیشتری از پروندهها نسبت به حالت عادی مواجه میشود، احتمالا به کارشناسان اضافی برای هماهنگی با افزایش حجم تماسها نیاز دارد. در این شرایط مرکز تماس ابری میتواند با مرکز داده عظیم خود به کسب و کارها کمک کند و امکان مقیاسپذیری نامحدود را به سرعت برای سازمان فراهم آورد.
افزایش سرعت ورود به بازار
از آنجایی که مراکز تماس ابری نیازی به نصب سخت افزار ندارند، شرکتها میتوانند در بازه زمانی نسبتاً کوتاهتری سیستم خود را راهاندازی کرده و از آن بهرهمند شوند. بنابراین، کل مرکز تماس با سرعت زیادی عملیاتی میشود و با استفاده از فناوری محاسبات ابری به کسب و کارها کمک میکند تا به اهداف مد نظر خود برسند.
کاهش هزینهها
از آنجایی که فناوری محاسبات ابری نسبت به راهحلهای داخلی، هزینههای اولیه را تا حد زیادی کاهش میدهد، راهکاری بسیار مقرون به صرفه محسوب میشود. راهحلهای ابری میزبانیشده نیز با قیمت بسیار پایینی قابل ارتقا هستند و موجب صرفهجویی در هزینههای کلی مراکز تماس میشوند.
تطبیقپذیری عالی با نیروی کار
راهاندازی و استفاده فوری از راهحلهای مرکز تماس ابری بسیار مطلوب است؛ در عین حال این سیستم تطبیقپذیری و کارایی اپراتورهای کال سنتر را نیز بهبود میبخشد. این قابلیت سازمانها را قادر میسازد تا کارشناسان خود را بدون توجه به محدودیتهای جغرافیایی به طور مؤثری به کار گیرند؛ و به این ترتیب خدمات مؤثرتری به مشتریان خود ارائه دهند.
امکان استفاده از سرویس ۲۴/۷
برای اینکه یک شرکت بتواند به سوالات و نگرانیهای مشتریان خود رسیدگی کند، بسیار مهم است که در تمام ایام هفته و بهصورت شبانهروزی در دسترس آنها باشد. یک مرکز تماس ابری میتواند برای تأمین پشتیبانی همه جانبه و شبانهروزی به شرکتها کمک کند.
دستیابی به رضایت مشتری در مراکز تماس ابری
راهکار نوین ویپ از طریق ایجاد مزایایی مثل کاهش هزینههای راهاندازی، انعطافپذیری، مقیاسپذیری، افزایش بهرهوری عملیاتی و موارد مشابه موجب افزایش رضایت مشتری و فروش در مراکز تماس ابری میشود.
از طرفی این تکنولوژی، بدون توجه به محدودیتهای جغرافیایی از هر نقطهای که اتصال به اینترنت برقرار باشد، در دسترس است. و همکاری با نیروهای دورکار را برای سازمان سادهتر میکند.
الوویپ مجموعه راهکارهای هوشمند مرکز تماس را ارائه میدهد، که دارای چندین مزیت کلیدی برای کمک به افزایش بهرهوری کارکنان و وفاداری مشتریان شما است. به این ترتیب میتوانید از طریق روشهای مختلف مثل تلفن، ایمیل، چت و رسانههای اجتماعی با مشتریان و همکاران خود در ارتباط باشید؛ در حالی که همه این کانالها از طریق یک سیستم واحد و یکپارچه در دسترس شما هستند. بخاطر داشته باشید که ثبات در کیفیت خدمات، صرف نظر از راهکار ارتباطی مد نظر، در رقم زدن تجربه مطلوب و وفادارسازی مشتریان بسیار تأثیرگذار است.
برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه تاثیر مرکز تماس ابری در افزایش فروش و رضایت مشتری، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.
سوالات متداول
- چرا رضایت مشتری در مراکز تماس ابری افزایش یافته است؟
به دلیل استقرار سریع، مقیاسپذیری، امنیت ارتقا یافته و کاهش هزینهها توسط این فناوری.
- مراکز تماس ابری چگونه به شرکتها در رقابت کمک میکنند؟
با بهبود تجربه مشتری، افزایش کارایی و ارائه خدمات بهتر، مزیت رقابتی مطلوبی را برای سازمانها ایجاد میکنند.
- استقرار مراکز تماس ابری چقدر سریعتر از مراکز تماس سنتی است؟
فرآیند استقرار مراکز تماس ابری در حد چند ساعت زمان میبرد، در حالی که راهاندازی مراکز سنتی ممکن است ماهها طول بکشد.
- مراکز تماس ابری چگونه امنیت را افزایش میدهند؟
با استفاده از فضای ابری خصوصی و عمومی، دادههای حساس ایمنتر میشوند؛ همچنین، امکان بازیابی بهتری در صورت قطعی برق فراهم میشود.
- چگونه مراکز تماس ابری در کاهش هزینهها مؤثر هستند؟
این نوع مراکز تماس با حذف نیاز به نصب سختافزارهای گرانقیمت و امکان ارتقا با قیمت پایین، هزینههای اولیه و کلی سازمان را کاهش میدهند.
- مراکز تماس ابری چه مزیتی را در زمینه مقیاسپذیری ارائه میدهند؟
امکان تغییر مقیاس بر اساس نیازهای تجاری و ترافیک مشتری را به سرعت و بدون محدودیت فراهم میکنند.