۵ راه توانمندسازی و آموزش تیم منابع انسانی با تلفن ابری

توانمندسازی-با-تلفن-ابری

امروزه توانمندسازی تیم با تلفن ابری، به یک ضرورت در هر مرکز تماس مدرنی تبدیل شده است. هر کسب‌وکاری به یک سیستم ارتباطی موثر و قابل اعتماد برای تعامل با مشتریان خود نیاز دارد؛ به‌ویژه افزایش دورکاری در سال­‌های اخیر سبب رشد هر چه بیشتر گرایش به مراکز تماس ابری شده است. امکان آموزش منابع انسانی با تلفن ابری، بخش زیادی از چالش­‌های استخدام نیروی تازه­‌کار در سازمان‌­ها را برطرف می­‌سازد. علاوه‌براین، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری سیستم‌های تلفن مبتنی‌بر ابر، آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای سازمان­‌های بزرگ و کوچک، تبدیل می‌کند.

تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، تا راه‌­های توانمندسازی تیم با تکنولوژی ابری و مزایای کلیدی آن برای سازمان‌­ها را باهم بررسی کنیم.

اهمیت توانمندسازی منابع انسانی تا چه حد است؟

توانمندسازی منابع انسانی بیشتر از این جنبه اهمیت پیدا می­کند، که موجب افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارمندان شما می­شود. توانمندسازی به معنای ارائه ابزارها، آموزش‌ها و فناوری‌های مناسب به کارکنان است؛ به شکلی که بتوانند با کارایی بیشتر و استرس کمتر وظایف خود را انجام دهند. با انجام این فرآیند، کارکنان به استقلال بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها دست پیدا می‌کنند؛ و این امر نه تنها موجب بهبود کیفیت خدمات به مشتریان می‌شود، بلکه نوآوری و خلاقیت را نیز در محیط کار تقویت می‌کند.

سیستم‌های تلفن ابری به کارکنان امکان می‌دهند، تا از هر مکانی به اطلاعات و ابزارهای سازمان دسترسی داشته باشند؛ و عملکردی مشابه حضور در دفتر را ارائه دهند. این انعطاف‌پذیری نه تنها بهره‌وری را افزایش می‌دهد، بلکه به کارکنان کمک می‌کند، تا به راحتی با چالش‌های جدید سازگار شوند.

توانمندسازی-با-تلفن-ابری

مهم­‌ترین راه‌­های توانمندسازی تیم با تلفن ابری کدامند؟

استفاده از فناوری ابری مزایای بسیاری برای مرکز تماس شما دارد، اما مهم‌­ترین مواردی که منجر به توانمندسازی کارکنان شما نیز می­‌شود شامل ویژگی‌های زیر هستند:

قابلیت اطمینان و عملکرد بهتر

یک سیستم تلفن مبتنی‌بر ابر تضمین‌کننده تداوم فرآیندهای کسب‌وکار شما در شرایط مختلف است؛ به‌خصوص زمانی که با اتفاقی غیر منتظره و پیش‌بینی‌نشده مواجه می­‌شوید.

فناوری تلفن ابری از مراکز داده با برنامه‌های پشتیبان داخلی و میزبانی­‌شده تشکیل شده است. اگر یکی از آن‌­ها دچار مشکل شود، مراکز دیگر به‌طور یکپارچه مشکل پیش آمده را پوشش می­‌دهند؛ به‌این‌ترتیب اختلالی در فرآیندهای کاری مرکز تماس رخ نمی‌­دهد.

دسترسی به ویژگی‌­های تماس قوی

سیستم­‌های تلفن مبتنی‌بر ابر، ویژگی­‌های پیشرفته VoIP را ارائه می‌دهند و موجب بهبود ارتباطات تجاری می­‌شوند. برخی از ویژگی­‌های محبوبی که موجب تسهیل فرآیندهای کاری اپراتورهای مرکز تماس می‌­شوند، شامل موارد زیر هستند:

  • انتقال تماس پیشرفته
  • ضبط خودکار تماس
  • تبدیل پست صوتی به ایمیل یا پیامک
  • صف­‌های تماس با موسیقی در حالت انتظار
  • شناسه تماس گیرنده سفارشی
  • ایجاد تماس‌­های کنفرانسی با یک کلیک
  • خدمات خودکار چندسطحی
  • تجزیه و تحلیل تماس و گزارش‌­های مربوط به آن

دسترسی به این ویژگی‌ها به تیم شما کمک می‌کند، تا ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنند؛ و کیفیت خدمات مشتری را به‌طور مداوم بهبود بخشند.

پشتیبانی از دورکاری و کار هیبریدی

امروزه مدل کار ترکیبی (چند روز در دفتر و چند روز کار در خانه) بسیار رواج پیدا کرده است. تلفن­‌های مبتنی‌بر فضای ابری، چالش‌­های مربوط به این نوع کار را حل کرده‌­اند. به‌این‌ترتیب، اعضای تیم شما می‌­توانند هنگام کار از خانه از امکانات و اطلاعات موجود در دفترکار خود استفاده کنند و تنها با به‌کارگیری یک برنامه تلفنی خروجی مشابه کار در محل شرکت را ارائه دهند.

دسترسی به آموزش مداوم و لحظه‌­ای

آموزش کارکنان یک فرآیند مستمر است. به‌خصوص در جایگاه مواجهه با مشتری، کارکنان اغلب در موقعیت­‌هایی قرار می­‌گیرند، که ممکن است نیاز به راهنمایی تخصصی داشته باشند. در سیستم تلفن ابری، مدیران می‌توانند با استفاده از ویژگی‌هایی مانند حالت «نظارت بر تماس»، «شنود و نجوا» و قابلیت­‌های دیگر، از کارمندان خود بصورت لحظه‌­ای و حتی در حال مکالمه با مشتریان پشتیبانی کنند. به این ترتیب اپراتورهای تازه‌­کار شما می‌­توانند به راحتی و با استرس کمتری تماس­‌های دشوار را مدیریت کنند.

توانمندسازی-با-تلفن-ابری

این رویکرد کیفیت ارائه خدمات به مشتریان را افزایش می­‌دهد، و فرهنگ کار تیمی در سازمان را تقویت می‌­کند. کارمندان نیز به‌طور مداوم در حال یادگیری و بهبود عملکرد هستند.

ارتباطات یکپارچه

فناوری تلفن ابری، تمام ارتباطات تجاری شما را بر یک پلتفرم واحد و بدون نیاز به تغییر زیرساخت‌های موجود، یکپارچه می‌­سازد.  این راه­‌حل که ارتباطات یکپارچه به عنوان سرویس (UCaaS) نامیده می‌­شود، شامل تماس‌­های تلفنی، کنفرانس ویدیویی، پیام‌­رسانی فوری، به اشتراک­‌گذاری فایل و موارد مشابه می­‌شود.

UCaaS بهره‌­وری و همکاری بین کارمندان در شرکت و تیم­‌های دورکار را بهبود می‌­بخشد. به‌این‌ترتیب، همه اعضای تیم به ابزارهای ارتباطی مورد نیاز برای انجام وظایف خود دسترسی دارند.

موانع و چالش‌های توانمندسازی با تلفن ابری

همانند فرآیندهای دیگر سازمانی، توانمندسازی منابع انسانی با استفاده از تلفن ابری نیز می­تواند با موانع و چالش‌های خاصی روبه رو شود؛ عدم توجه به این مواقع ممکن است، سازمان را در بهره‌گیری کامل از این فناوری محدود کند. یکی از چالش‌های مهم در این راستا، نیاز به اینترنت پایدار و پرسرعت است.  علاوه‌ بر این، هزینه‌های اولیه پیاده‌سازی و تغییرات زیرساخت‌های سازمانی نیز ممکن است؛ برای شرکت‌های کوچک‌تر چالش‌برانگیز باشد.

یکی دیگر از موانع توانمندسازی با تلفن ابری، مقاومت کارکنان در برابر پذیرش فناوری‌های جدید است. بسیاری از کارکنان ممکن است به‌دلیل عدم آشنایی با این سیستم‌ها و تغییرات ناشی از آن، دچار اضطراب شوند و از پذیرش آن خودداری کنند. همچنین، با این­که سیستم‌های تلفن ابری امکانات زیادی مانند نظارت بر تماس‌ها و ارائه آموزش‌های لحظه‌ای را ارائه می­دهند؛ اما اجرای این قابلیت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت منابع انسانی کارآمد است.

برای توانمندسازی تیم خود با تلفن ابری آماده هستید؟

ارتقا سیستم تلفن اداری به فضای ابری مزایایی را به همراه دارد، که با تلفن ثابت سنتی هرگز نمی‌­توان به آن‌­ها دست یافت. پس از آشنایی با راه‌­های توانمندسازی تیم با تکنولوژی تلفن ابری، گام بعدی تصمیم برای چگونگی برنامه‌­ریزی برای انتقال به این تکنولوژی نوین است.

یک ارائه‌دهنده معتبر و توانمند در زمینه خدمات VoIP به شما امکان می‌دهد، بدون نیاز به هزینه‌­های هنگفت سخت‌افزاری، فرآیندهای پیچیده یا اصطلاحات گیج‌کننده، ویژگی‌های جدیدی را به سیستم خود اضافه کنید. شما می­‌توانید سیستم تلفن ابری خود را متناسب با نیازهای تجاری در حال تکامل خود تنظیم کنید. به‌علاوه راهکاری کارآمد و مقرون‌به‌صرفه برای آموزش منابع انسانی با تلفن ابری در اختیار خواهید داشت.

برای این­که انتقالی آرام، عملکردی بهینه و تجربه­‌ای قابل اعتمادتر در ارتباط با سیستم تلفن ابری داشته باشید، حتما از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در الوویپ استفاده کنید.

 

سوالات متداول

  • فناوری مورد استفاده در سیستم تلفن ابری چیست؟

سیستم تلفن مبتنی‌بر ابر از فناوری Voice over Internet Protocol (VoIP) استفاده می‌کند.

  • مهم­‌ترین زیرساخت مورد نیاز برای برقراری تماس‌های VoIP چیست؟

برای استفاده از فناوری ویپ، به یک اتصال اینترنت پرسرعت نیاز است.

  • چگونه تلفن ابری از دورکاری و کار هیبریدی پشتیبانی می‌کند؟

با ارائه امکانات و اطلاعات مشابه دفتر کار برای کارمندان دورکار.

  • سیستم تلفن ابری چگونه به آموزش کارکنان کمک می‌کند؟

با ویژگی‌هایی مثل نظارت بر تماس و زمزمه، پشتیبانی لحظه‌ای در حین مکالمه با مشتریان ارائه می‌دهد.

  • قابلیت اطمینان در تلفن ابری چگونه تضمین می‌شود؟

تلفن ابری از مراکز داده متنوع با برنامه‌های پشتیبان داخلی و میزبانی‌شده برای تضمین قابلیت اطمینان استفاده می‌کند.

  • چگونه تلفن ابری همکاری بین اعضای تیم را تسهیل می‌کند؟

تلفن ابری با استفاده از پیام‌رسانی فوری، کنفرانس ویدیویی، و ابزارهای همکاری، ارتباطات بین اعضای تیم را تسهیل می‌کند.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

مزایای-شنود-مکالمات
تجربه مشتری

مزایای شنود مکالمات در مرکز تماس

آشنایی با مزایای شنود تماس، دریچه‌­ای جدید برای رشد مراکز تماس مدرن باز کرده است. اگر مرکز تماسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید