فهرست مطالب
Toggleامروزه سهولت کاربری اپلیکیشن VoIP، نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر داده است. دوران نگرانی بابت هزینه های مکالمات از راه دور یا کیفیت پایین ارتباط تلفنی دیگر به سر آمده است؛ زیرا ابزارهای مدرن ارتباطی، محدودیت های فناوری گذشته را از میان برداشته اند. در صورتی که بتوانید به سیستم و شرکتی توانمند برای بهره مندی از تکنولوژی نوین دسترسی پیدا کنید، مزایای بیشماری را وارد چرخه ارتباطی با مشتریان خود خواهید نمود.
بکارگیری بهترین اپلیکیشنهایVoIP، با توجه به رتبهبندیها و اطلاعات بیطرفانه از دادههای محصول، روشهای استراتژیک و بینشهای تخصصی، به شما کمک میکند؛ تا بهترین تصمیمها را برای طراحی مسیر ارتباطات تجاری خود اتخاذ کنید. توجه به فاکتورهایی، مانند قیمت گذاری شفاف، امکان استفاده از شماره تلفن رایگان، پیامهای گروهی، متصدی خودکار و همچنین سایر ویژگی های مهم منجر به انتخاب گزینه مناسب برای هر سازمانی می شود.
برای آشنایی با بهترین برنامههای VoIP در ۲۰۲۴ و معیارهایی که منجر به کسب امتیاز بالا توسط این سیستمها میشود، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
دلیل نیاز سازمانها به آشنایی با بهترین برنامههای VoIP در ۲۰۲۴
کسب و کارهایی که از سیستم های تلفن سنتی استفاده میکنند، با چالشهای زیادی روبرو هستند، برخی از این چالشها شامل موارد زیر هستند:
- هزینهی بالا
- ویژگیهای محدود
- عدم انعطافپذیری
- پشتیبانی ضعیف
- معضلات یکپارچهسازی
مسائل ذکر شده مدیریت هزینههای ارتباطی، تسهیل همکاری، مقیاسبندی عملکرد، پشتیبانی از دورکاری و ادغام سیستمهای ارتباطی با سایر ابزارهای تجاری را دشوار میسازد. بنابراین، سازمانهای مدرن به برنامههای VoIP احتیاج دارند تا صرفهجویی در هزینهها، ویژگیهای پیشرفته، انعطافپذیری، مقیاسپذیری، پشتیبانی از جابجایی و یکپارچهسازی همگن را در کنار ارتقای زیرساخت ارتباطی خود به دست آورند.
نحوه انتخاب بهترین اپلیکیشن VoIP
برای رشد ارتباطات تجاری مدرن، بسیار ضروری است که درک درستی در مورد آموزش VoIP و اپلیکیشن های آن داشته باشید. تصمیمگیری صحیح در این مورد، مستلزم مقایسه اپلیکیشنهای VoIP و در نظر گرفتن عوامل مختلفی است که با نیازها و انتظارات منحصر به فرد کسب و کار شما همسو باشند. انتخاب نهایی باید تحت تأثیر ویژگیها، تنوع محصول، قابلیتهای مورد استفاده، امنیت، یکپارچهسازی و پشتیبانی مشتری باشد.
ویژگیهای ضروری در اپلیکیشن VoIP
مهمترین ویژگیهایی که در بررسی اپلیکیشن ویپ برای سازمان خود باید در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر هستند:
- مقیاس پذیری: یک برنامه VoIP خوب، میتواند همراه با کسب و کار شما رشد کند. بنابراین، طرحها و ویژگیهای مختلفی را ارائه میدهد، که مناسب شرکتهایی با اندازههای مختلف هستند.
- کیفیت خدمات: اطمینان یافتن از شفاف و بدون وقفه بودن ارتباط، بسیار ضروری است. ویژگی های QoS امکان اولویتبندی ترافیک صوتی را برای حفظ کیفیت تماس فراهم میکند.
- سازگاری: برنامه ای را انتخاب کنید که با دستگاهها و سیستمهای موجود در سازمان شما تطبیق پیدا کند؛ به این ترتیب میتوانید از هزینههای سختافزاری اضافی جلوگیری نمایید.
- دسترسی به تلفن همراه: برنامههای VoIP با دسترسی تلفن همراه، تیم شما را قادر میسازد؛ تا حتی زمانی که در حال حرکت هستند، تماسهای خود را مدیریت کنند و به این ترتیب انعطافپذیری لازم را فراهم میکند.
بیشتر بخوانید: لیست بهترین نرم افزارهای ویپ
بهترین برنامههای VoIP با کاربرد جهانی
در ادامه نمونههایی از بهترین اپلیکیشنهای VoIP که در سطح جهانی، بویژه برای مشاغل کوچک کاربرد دارند، را بررسی میکنیم:
Groundwire
گراند وایر، یک تلفن نرمافزاری SIP است، که برای کار با اکثر سرویسهای VoIP مناسب است. این اپلیکشن، یک ابزار عالی برای مشاغل کوچک محسوب میشود، زیرا قابلیت پیکربندی و اجرا سریع و تنها در چند دقیقه را دارد. در نهایت این برنامه برای مشاغل کوچک، ارائه تماس با کیفیت بالا، ارسال نوتیفیکیشنها و بهینهسازی مصرف انرژی ایدهآل است؛ همچنین بهترین گزینه برای استقرار سریع به شمار میرود.
Zoom Phone
اپلیکیشن زوم، به دلیل طراحی بصری و رابط کاربر پسند خود شناخته شده است؛ این برنامه سادگی و سهولت استفاده را در اولویت کار خود قرار میدهد. زوم برای مشاغل در هر اندازهای، بهویژه مواردی که به دنبال یک پلتفرم ارتباطی یکپارچه با قابلیت ادغام بین صدا، ویدیو و پیام هستند، بسیار مناسب است. توانایی مدیریت حجم بالای تماس،Zoom Meetings را برای ارتباطات یکپارچه، ارائه کنفرانس ویدئویی و پیامرسانی ایده آل میسازد.
Microsoft Teams
این ابزار به طور یکپارچه با ۳۶۵ برنامه های دیگر مایکروسافت مانند Outlook، SharePoint و OneDrive ادغام میشود و کارایی یکپارچهای برای کسب و کارها ایجاد میکند. مایکروسافت تیمز، همچنین ادغام با برنامه های شخص ثالث را از طریق رابطها و API ها ممکن میسازد. به این ترتیب، تجربه ای مدرن و آشنا بویژه برای کاربرانی که به اکوسیستم مایکروسافت عادت دارند، ساخته میشود.
تمرکز بر ارتباطات یکپارچه در مایکروسافت ۳۶۵، ارائه ابزارهای همکاری، یکپارچه سازی برنامه ها و سطوح مختلف قیمت گذاری، از ویژگی های مهم این نرم افزار است.
RingCentral
این اپلیکیشن، تجربه کاربری مدرن و آشنایی را با تمرکز بر سهولت استفاده و دسترسی به کاربران خود ارائه میدهد. رینگ سنترال برای کسبوکارها در هر اندازهای که باشند؛ از استارتآپها گرفته تا شرکتهای بزرگی که به دنبال یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر با ویژگیهای پیشرفته و مقیاسپذیری هستند، مناسب است.
Google Voice
این پلتفرم ارتباطی ویژگیهایی مانند انتقال تماس، رونویسی پست صوتی و ادغام با برنامههای G Suite را ارائه میدهد. گوگل ویس در درجه اول برای استفاده شخصی و مشاغل کوچک طراحی شده است و ویژگی های اولیه ارتباطات صوتی را در بر میگیرد. این اپلیکیشن برای افراد و مشاغل کوچکی که میخواهند یک راه حل ارتباطی ساده و مقرون به صرفه با ویژگی های اولیه ارتباط صوتی داشته باشند، مناسب است. همچنین، با برنامههای G Suite مانند Gmail، Google Calendar و Google Contacts یکپارچه میشود و کاربران را قادر میسازد تا ارتباطات خود را در اکوسیستم Google مدیریت کنند.
۸×۸
این فناوری با برنامهها و خدمات مختلف تجاری ادغام میشود و ارتباطات یکپارچه و اتوماسیون گردش کار را میسر میسازد. یکپارچهسازی با سیستمهای CRM، نرمافزار Helpdesk و ابزارهای بهرهوری در این اپلیکیشن امکانپذیر است.
۸×۸ برای مشاغل در هر اندازهای، از استارت آپهای کوچک گرفته تا شرکتهای بزرگی که خواهان راهحلهای ارتباطی جامع با پوشش جهانی و ویژگیهای پیشرفته هستند، مناسب است. این فناوری به قابلیت پوشش جهانی آن معروف است؛ و مقیاسپذیری، راهحلهای صوتی، ویدیویی، چت و مرکز تماس را در کنار قابلیتهای یکپارچهسازی قوی به کاربران خود ارائه میدهد.
ترندهای VoIP در ۲۰۲۴
فناوری VoIP در سالهای اخیر به سمت پیشرفتهای چشمگیر در ارتباطات دیجیتال حرکت میکند. یکی از مهمترین ترندهای این سال، مقیاسپذیری و یکپارچهسازی گسترده با سیستمهای دیگر است. اپلیکیشن VoIP برای کسبوکارها این امکان را فراهم میسازند که ارتباطات صوتی، تصویری و پیامرسانی خود را با ابزارهای تجاری دیگر مانند CRM و نرمافزارهای مدیریت پروژه ادغام کنند. از دیگر ترندهای مهم ویپ در سال ۲۰۲۴، پشتیبانی از تلفن همراه و امکان دسترسی به آن در حال حرکت و جابجایی است. با توجه به افزایش دورکاری و نیاز به ارتباطات سیار، با استفاده از این اپلیکیشنها کاربران قادر خواهند بود که از هر نقطه و با هر دستگاهی، به تماسهای تجاری خود دسترسی داشته باشند. همچنین، استفاده از هوش مصنوعی برای خودکارسازی پاسخها و مدیریت تماسها در حال افزایش است.
معیارهای ارزیابی بهترین اپلیکیشنهای VoIP
برای رسیدن به درک روشنی از عملکرد کلی، ویژگیها و ارزشی که هر تلفن ویپ برای کاربران خود به ارمغان میآورد؛ میتوانید در ارزیابیهای خود از لیست موارد زیر برای تعیین ویژگیهای مهم در یک نرمافزار مرکز تماس ایدهآل استفاده کنید:
- کارایی برنامه موبایل: رتبه بندی App Store و Play Store برای درک کیفیت تجربه تلفن همراه ویپ، بسیار موثر است.
- بررسیهای مشتریان: بررسیها و رتبهبندیها از پلتفرمها، نسبت شکایات به بررسی، تجزیه و تحلیل، دیدگاه مفیدی بدست می دهد.
- هزینههای ارتباطی VoIP: هزینههای نگهداری و بهروزرسانی زیرساختهای مبتنی بر ابر بسیار کمتر است. علاوه بر این، امکان ارائه خدماتی مانند تماسهای داخلی رایگان و پیامهای گروهی نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.
- خدمات و پشتیبانی: در دسترس بودن و کیفیت چت آنلاین و همچنین بخشهای مختلف پایگاه دانش/راهنما، نیاز به بررسی دارد.
- قیمت گذاری: مواردی مانند در دسترس بودن نسخه آزمایشی، پایین ترین و بالاترین قیمت طرح منتشر شده را مد نظر قرار دهید.
- ویژگیهای عمومی: مانند تماس نامحدود داخلی، پیامهای متنی SMS، متصدی خودکار، برنامه دسکتاپ، پیامرسانی تیم و مواردی از این قبیل را بررسی کنید.
- ویژگی های اضافی: تجزیه و تحلیل ویژگیهای اضافی از جمله شماره های رایگان، رونویسی پست صوتی، ضبط تماس، ویدئو کنفرانس و ویژگی های مرکز تماس را فراموش نکنید.
- امتیاز کارشناس: در ارزیابی تخصصی باید به جنبه هایی مانند متمایز بودن ویژگی ها، ارزش کلی برای سرمایه گذاری، محبوبیت و سهولت استفاده توجه کنید.
- امنیت VoIP: سیستمهای ویپ باید از پروتکلهای امنیتی قوی مانند رمزنگاری دادهها (SRTP)، احراز هویت قوی کاربران، و فایروالهای پیشرفته استفاده کنند؛ تا از اطلاعات حساس و ارتباطات تجاری شرکتها در برابر انواع تهدیدات محافظت شود.
بهرهگیری از بهترین اپلیکیشن VoIP در مرکز تماس
آشنایی با بهترین برنامه های VoIP در ۲۰۲۴، کمک میکند تا دیدگاهی مناسب در مورد انتظارات خود از سیستم مرکز تماستان داشته باشید. انتخاب ایده آل برای هر سازمان، ارائه دهنده ای است که تجارت، صنعت و مشتریان آن کسب و کار را به درستی درک کند.
با استفاده از روشی سیستماتیک و بیطرفانه، میتوان هر اپلیکیشن VoIP مد نظر را ارزیابی نمود. در این مقاله موارد مختلفی را که برای کاربران نرم افزار مرکز تماس مهم هستند. با تأکید بر ویژگیها و تجربیات کاربران در دنیای واقعی در نظر گرفتیم. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده میتوانید، یک سرویس VoIP که به بهترین وجه با نیازها و ترجیحات خاص سازمان شما مطابقت دارد را انتخاب کنید.
فناوری مرکز تماس الوویپ، به دلیل بومی سازی این تکنولوژی روز دنیا، مقرون به صرفه بودن، مقیاس پذیری و تأکید بر ویژگی های پیشرفته و خدمات پشتیبانی خود، شناخته شده است و به ارتقا سیستم ارتباطی، ساده سازی گردش کار و ایجاد رشد ایده آل مشتریان خود میکند.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد بهترین اپلیکیشنهای VoIP، یا برنامه مناسب با ویژگیهای مورد نیاز سازمان خود، حتما با ما تماس بگیرید.
سوالات متداول
- VoIP چیست؟
VoIP (Voice over Internet Protocol) یک راهحل تلفنی است؛ که به شما امکان میدهد، به جای خطوط تلفن سنتی، تماسهای خود را بهصورت آنلاین برقرار کنید.
- چرا سازمانها به تکنولوژی ویپ نیاز دارند؟
زیرا مقرونبهصرفهتر است، قابلیتهای بیشتر و کیفیت تماس بهتری را نسبت به خدمات تلفن سنتی ارائه میدهد.
- آیا میتوان از VoIP برای اهداف تجاری استفاده کرد؟
بله، بسیاری از برنامههای تماس VoIP شامل برنامهها و ویژگیهایی مانند تماس کنفرانسی، شماره تلفن مجازی و ادغام با ابزارهای بهرهوری برای مشاغل هستند.
- آیا برنامههای VoIP به اتصال اینترنت پایدار نیاز دارند؟
بله، برای دستیابی به بهترین کیفیت و قابلیت اطمینان تماس، به خصوص برای تماسهای ویدیویی، باید یک اتصال اینترنتی پایدار و پرسرعت داشته باشید.
- ویژگیهای ضروری در اپلیکیشنهای VoIP کدامند؟
مقیاسپذیری، کیفیت خدمات، سازگاری و دسترسی به تلفن همراه ضروریترین مواردی هستند که باید مدنظر داشته باشید.