مهم‌ترین مزایای نظارت تلفنی بر مرکز تماس

نظارت-بر-مرکز-تماس

مزایای نظارت بر مرکز تماس، در رشد کسب‌وکارهای امروزی بسیار تأثیرگذار است؛ تمرکز بر تجزیه و تحلیل آمارهای کلی در مرکز تماس به‌تنهایی برای درک کامل مسائلی که نیاز به بهبود دارند، کافی نیست. برای دست‌یابی به بهترین نتیجه، در بعضی موارد تجزیه و تحلیل جزئیات تماس‌­های فردی ضروری خواهد بود؛ به‌ویژه ممکن است با مواردی مواجه شوید که دخالت سریع سرپرست در آن­‌ها ضروری باشد.

نظارت لحظه­‌ای بر مکالمات کال­ سنتر، ابزار قدرتمندی است که امکان گوش دادن به مکالمات و نظارت بر ورودی‌های کارشناسان را فراهم می­‌کند؛ درصورت لزوم می­‌توانید در میان راه به مکالمه بپیوندید و روند آن را بهبود دهید.

در ادامه به مزایای نظارت تلفنی بر کال­ سنتر و تأثیراتی که در بهبود کسب‌وکار شما دارد، می­‌پردازیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

منظور از نظارت بر مرکز تماس چیست؟

نظارت مرکز تماس شامل جمع‌­آوری، تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده‌­های به‌دست آمده از تعاملات مشتری است که برای بهبود سطح خدمات و عملکرد کارشناسان به کار می­‌رود. در حالت پیشرفته، این فرآیند به ارزیابی کیفیت تماس، بهبود عملکرد اپراتور و حل مشکلات مشتری کمک می­‌کند.

 

نظارت-بر-مرکز-تماس

 

فرآیند مانیتورینگ مرکز تماس از ابزارهای مختلفی شامل ضبط تماس، تجزیه و تحلیل گفتار، هوش مصنوعی (AI)، کارت امتیازی، نظارت در زمان واقعی و نظرسنجی مشتریان استفاده می‌­کند تا به تحقق اهداف مرکز تماس و حفظ استانداردهای بالای خدمات مشتریان منجر شود.

انواع نظارت بر تماس در کال­ سنتر چگونه است؟

مانیتورینگ تماس‌­ها در مراکز تماس مدرن با رویکردهای متفاوتی انجام می­‌شود؛ در حالت کلی این رویکردها به سه گروه اصلی تقسیم می‌­شوند:

  • نظارت بر کیفیت: تماس‌­های کال­ سنتر را می­‌توان برای تضمین و ارزیابی کیفیت کلی تعاملات بین کارشناسان مرکز تماس و مشتریان بالقوه یا بالفعل نظارت نمود. هنگام نظارت بر تماس‌ها، مدیران اغلب به عواملی مانند زبان، لحن و پایبندی به خط مشی‌­ها، رویه‌­ها و استانداردهای کیفیت مرکز تماس توجه می‌­کنند.
  • نظارت بر عملکرد: می­توان تماس‌­ها را با هدف ارزیابی عملکرد اپراتور در بخش خدمات مشتری یا فروش نظارت نمود. هدف از انجام این کار، شناسایی زمینه‌های بهبود، ارائه بازخورد عملی و کمک به اپراتورها است تا مهارت‌های خدمات مشتری یا فروش خود را ارتقا دهند؛ به‌این‌ترتیب آن‌ها را قادر می‌سازد که تجربه خدمات بهتری ارائه دهند، و به اهداف فروش خود برسند.
  • نظارت‌بر انطباق: این نوع نظارت بر تماس برای اطمینان از پیروی نیروهای مرکز تماس از سیاست­‌های شرکت و رعایت قوانین و استانداردهای حریم خصوصی و امنیت داده­‌ها به‌کار می­‌رود. امروزه مانیتورینگ تماس با رعایت مقررات برای مراکز تماس بسیار ضروری است؛ زیرا به محافظت از شرکت، کارکنان و مشتریان در برابر خطرات قانونی و نظارتی کمک می­‌کند.

مزایای نظارت بر مرکز تماس چیست؟

فرآیند نظارت بر مرکز تماس، مزایای فراوانی برای سازمان دارد، در ادامه ۸ مورد از مهم‌­ترین این مزیت­‌ها بیان شده است:

  1. بهبود تجربه مشتری: مراکز تماس نظارت بر کیفیت می توانند اطمینان حاصل کنند که نمایندگان با نظارت بر تماس‌ها، خدمات مشتری ثابت و با کیفیتی را ارائه می دهند. این منجر به رضایت بیشتر، افزایش وفاداری و توصیه های شفاهی مثبت می‌شود.
  2. بهبود عملکرد اپراتور: نظارت بر تماس بینش‌های ارزشمندی در مورد عملکرد نماینده ارائه می‌کند و به سرپرستان اجازه می‌دهد نقاط قوت و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنند. با مربی‌گری و آموزش هدفمند، نمایندگان می‌توانند مهارت‌های خود را اصلاح کنند و در نتیجه بهره‌وری بالاتر و نتایج بهتری به همراه داشته باشند.
  3. انطباق و کاهش ریسک: نظارت بر تماس‌ها به نمایندگان کمک می‌کند تا سیاست‌ها، رویه‌ها و الزامات نظارتی شرکت را دنبال کنند. این امر خطر نقض انطباق، مسائل حقوقی و آسیب به اعتبار را برای سازمان کاهش می‌دهد.
  4. تصمیم گیری مبتنی‌بر داده: با تجزیه و تحلیل داده‌های تماس و تعاملات مشتری، مراکز تماس می‌توانند بینش ارزشمندی در مورد ترجیحات مشتری، الگوهای رفتاری و روندهای نوظهور به‌دست آورند. این اطلاعات می‌تواند تصمیم‌گیری استراتژیک، توسعه محصول و ابتکارات بازاریابی را هدایت کند.
  5. فرآیندهای بهینه‌شده: نظارت بر تماس، مراکز تماس را قادر می‌سازد تا ناکارآمدی‌ها و تنگناها را شناسایی کنند. سازمان‌ها می‌توانند عملیات را ساده‌تر کنند و کارایی کلی را با مشخص کردن زمینه‌هایی برای بهبود، مانند زمان انتظار طولانی یا جابه‌جایی‌های مکرر افزایش دهند.
  6. افزایش وضوح تماس اول: نظارت بر تماس‌ها به سرپرستان اجازه می‌دهد تا توانایی نمایندگان را برای حل مشکلات مشتری در اولین تماس ارزیابی کنند. مراکز تماس با رسیدگی به علل ریشه ای و ارائه ابزارها و منابع لازم به نمایندگان، می توانند تشدیدات را به حداقل برسانند، حجم تماس را کاهش دهند و رضایت مشتری را بهبود بخشند.

بیشتر بخوانید: وضوح تماس اول چیست؟

  1. بازخورد و مربی‌گری در زمان واقعی: با قابلیت‌های نظارت بر تماس زنده، سرپرستان می‌توانند بازخورد و راهنمایی فوری را در طول تعامل با مشتری به نمایندگان ارائه دهند. این کوچینگ بلادرنگ به نمایندگان کمک می‌کند تا عملکرد خود را در محل بهبود بخشند، که منجر به زمان حل سریع‌تر و رضایت بیشتر مشتری می‌شود.
  2. مشارکت و رضایت کارکنان: نظارت و بازخورد منظم به عوامل نشان می‌دهد که شما برای عملکرد آن‌ها ارزش قائل هستید و از پیشرفت آن‌ها حمایت می‌کنید. این یک محیط کاری مثبت را تقویت می‌کند، روحیه را تقویت کرده و نرخ گردش مالی را کاهش می‌دهد و در نهایت به موفقیت بلندمدت کمک می‌کند.

عملکرد مرکز تماس و CX را با معیارهای نظارت‌بر تماس بهبود بخشید

با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی، بهره­‌مندی از مزایای نظارت بر مرکز تماس نیز ضرورت بیشتری پیدا می­‌کند. از روش‌های مختلف تضمین کیفیت گرفته تا تجزیه و تحلیل گفتار پیشرفته و ابزارهای هوش مصنوعی، نظارت‌بر مکالمات را دقیق‌­تر و تخصصی­‌تر می­‌سازند.

با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های نوآورانه، مراکز تماس مدرن می‌توانند جلوتر از رقبای خود باقی بمانند؛ و تجربیات بی‌نظیری را برای مشتریان رقم بزنند، درحالی که بهره‌وری عملیاتی خود را نیز به حداکثر می­‌رسانند.

کمک گرفتن از یک راه­‌حل مرکز تماس مبتنی‌بر ابر کارشناسان شما را در انجام وظایف ایشان یاری می‌­دهد؛ به‌این‌ترتیب مشتریان نیز خدمات بهتری دریافت می­‌کنند، و میزان رضایت آن­‌ها افزایش می­‌یابد. مجموعه گسترده ابزارهای نرم‌­افزار ویپ فارسی می‌تواند نظارت بر مرکز تماس را برای کسب‌وکارها آسان‌تر کند؛ درحالی که از سوی دیگر به کارشناسان در افزایش بهره‌­وری و تسهیل ارائه خدمات یاری می­‌رساند.

برای آشنایی بیشتر با قابلیت­‌های روزافزون این نرم‌­افزار و مزایای فراوانی که نظارت تلفنی بر کال­ سنتر برای شما به همراه دارد؛ حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  • هدف از نظارت‌بر تماس در کال ­سنتر چیست؟

این معیار در بالاترین سطح، به نظارت‌بر کیفیت تماس و ارزیابی عملکرد اپراتور کمک می­‌کند؛ همچنین یک رویکرد بسیار موثر برای شناسایی نقاط ضعف در ساختن تجربه مشتری است.

  • چرا گوش دادن به تماس مهم است؟

شنود تماس، بینش­ ارزشمندی در مورد شکاف­‌های مهارتی تیم، رضایت مشتری و عملکرد مرکز تماس ارائه می­‌دهد. بنابراین می­‌توانید کارشناسان را آموزش دهید تا نیازهای مشتریان را بهتر برآورده سازند.

  • KPI (شاخص عملکرد کلیدی) برای مرکز تماس چیست؟

معیاری است که مراکز تماس برای تعیین میزان تحقق اهداف تجاری مانند کارایی و دستیابی به رضایت مشتری از آن استفاده می‌کنند.

  • سه هدف اصلی از نظارت چیست؟
  1. سنجش عملکرد در برابر اهداف و استانداردهای معین
  2. شناسایی انحرافات از نتایج مطلوب و انجام تنظیمات لازم
  3. ارائه بازخورد به ذینفعان در مورد اثربخشی فرآیندها و زمینه­‌های بهبود
  • مزایای نظارت‌بر خدمات مشتری چیست؟

این فرآیند اطلاعات ارزشمندی در مورد میزان رضایت مشتریان از خدمات سازمان ارائه می‌­دهد؛ به‌این‌ترتیب قادر هستید مناطق نیازمند بهبود را شناسایی نمایید.

 

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

مزایای-شنود-مکالمات
تجربه مشتری

مزایای شنود مکالمات در مرکز تماس

آشنایی با مزایای شنود تماس، دریچه‌­ای جدید برای رشد مراکز تماس مدرن باز کرده است. اگر مرکز تماسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید