مهم‌ترین نکات در مدیریت کال سنتر با توزیع خودکار تماس

توزیع-تماس-در-کال-سنتر

 

در مراکز تماس، مدیریت کال سنتر با توزیع خودکار تماس موجب افزایش کارایی و تسهیل فرآیندها در سازمان­‌های مدرن شده است. زمانی که هر مشتری در همان تماس اول به اپراتور مناسب متصل شود، نیاز به تماس مجدد بسیار کمتر خواهد شد؛ بنابراین شاهد بهبود تجربه مشتریان و افزایش بهره­‌وری کارکنان خود خواهیم بود. سیستم ACD (Automatic Call Distribution)، به صورت اتوماتیک تماس‌­های مشتری را به بهترین و مناسب‌­ترین نیروی مرکز تماس هدایت می­‌کند؛ و منجر به پیش‌گیری از اتلاف وقت و انرژی تماس‌­گیرندگان و همچنین کارمندان شما می­‌شود.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، تا اطلاعات خود در مورد مدیریت مرکزتماس با توزیع خودکار تماس(ACD)، را کامل نمایید.

منظور از ACD در مرکز تماس چیست؟

توزیع خودکار تماس (ACD) یک ویژگی­ مسیریابی در نرم­‌افزار مرکز تماس ابری است که تماس‌­های مخاطب را دریافت و فیلتر می‌­کند تا بر اساس مجموعه‌­ای از دستورالعمل‌­های معین، به اپراتورها یا بخش‌­های مختلف مرکز تماس هدایت نماید. این تکنولوژی در مرکز تماس، مانع از انباشته‌شدن حجم تماس‌­ها در یک واحد به‌خصوص می­‌شود و تماس‌­گیرندگان را بر اساس مجموعه مهارت‌های کارشناس، کانال ارتباطی مشتری و موارد دیگر به مناسب‌­ترین فرد پاسخ­‌گوی مرکز تماس ارتباط می­‌دهد. این ویژگی برای شرایطی که هیچ اپراتوری در دسترس نباشد نیز، مفید است؛ و می‌­توان از آن در رسیدگی به تماس‌های بعد از ساعات کاری و ایجاد پاسخ‌های خودکار برای پرسش‌های متداول بهره برد.

اغلب سیستم­‌های ACD قابلیت ادغام با ابزارهایی مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا نرم­‌افزار پاسخ صوتی تعاملی (IVR) را دارند.

بیشتر بخوانید: توزیع خودکار تماس چیست؟

تفاوت بین ACD و IVR چیست؟

سیستم‌­های توزیع خودکار تماس، تماس‌­های دریافتی را به‌صورت اتوماتیک و براساس مشخصات و نیازهای مشتری هدایت می­‌کنند. تلفن گویا یا IVR یک منوی سلف سرویس است؛ که لیستی از گزینه­‌های مسیریابی را در اختیار مشتریان قرار می­‌دهد. برای مثال، عدد یک برای ارتباط با واحد فروش، دو واحد خدمات مشتری و اعداد دیگر به سایر واحدها اختصاص داده می­‌شود. مشتریان همچنین می‌توانند بعضی درخواست­‌ها مانند تماس مجدد از سمت شرکت و موارد مشابه را در این سیستم ثبت کنند.

 

توزیع-تماس-در-کال-سنتر

 

تلفن گویا می­‌تواند بخشی از فناوری ACD یک شرکت باشد و اغلب اولین ابزاری است که مشتریان از طریق آن با سازمان شما تعامل دارند. اگر مشتری تصمیم بگیرد با یک کارشناس متخصص صحبت کند، توزیع کننده خودکار، تماس را به مناسب­‌ترین فرد ممکن هدایت می­‌کند تا نیازهای تماس‌­گیرنده را برآورده سازد.

برای ایجاد بهترین تجربه مشتری، می‌­توانید از یک راه‌­حل ارتباطات ابری کمک بگیرید؛ تا عملکرد این دو سیستم خودکار را باهم ادغام کنید.

ویژگی­‌های کلیدی توزیع خودکار تماس (ACD) کدامند؟

هر سیستم توزیع خودکار تماسی که در کال ­سنتر خود به کار می­‌گیرید، باید ویژگی­‌های ضروری زیر را پوشش دهد:

  • مسیریابی تماس: سیستم ACD از الگوریتم­‌های هوشمند مسیریابی تماس (call routing) برای هدایت تماس‌­های دریافتی به اپراتورهای واجد شرایط استفاده می‌­کند. این تماس‌ها را می‌توان بر اساس عوامل مختلفی از جمله در دسترس بودن کارشناس، سطح تخصص و مهارت زبانی آن‌ها هدایت نمود.
  • اولویت‌بندی تماس: سیستم ACD می‌تواند تماس‌ها را بر اساس ارزش مشتری، فوریت یا شدت موضوع اولویت‌بندی کند. این قابلیت تضمین می‌کند که تماس‌­های با اولویت بالا به سرعت توسط مناسب‌­ترین کارشناس مرکز تماس رسیدگی شوند.
  • نظارت بر تماس: این فناوری سرپرستان کال­ سنتر را قادر می­‌سازد تا به‌صورت لحظه­‌ای بر صف‌های تماس نظارت داشته باشند؛ عملکرد کارشناسان را ردیابی و زمینه‌های بهبود را شناسایی کنند. به‌این‌ترتیب مراکز تماس می­‌توانند با نظارت تلفنی، عملیات خود را بهینه سازند و تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند.
  • گزارش و تجزیه و تحلیل: سیستم توزیع خودکار تماس، گزارش‌­گیری دقیق و تجزیه و تحلیل عملکرد مرکز تماس، از جمله حجم تماس، زمان انتظار، بهره­‌وری اپراتور و رضایت مشتری را میسر می­‌سازد. از این داده­‌ها می‌­توان برای تصمیم­‌گیری‌­های آگاهانه و ایجاد بهبود مستمر در مرکز تماس استفاده نمود.

مزایای توزیع خودکار تماس کدامند؟

مهم­‌ترین مزیت­‌های قابل توجه در مورد سیستم توزیع خودکار تماس، شامل موارد زیر هستند:

  • بهبود خدمات مشتری: سیستم ACD تضمین می‌کند که تماس‌های دریافتی به کارشناس درست منتقل شوند؛ زمان‌ نگه‌داری تماس‌­گیرندگان کاهش می­‌دهد، و رسیدگی به درخواست‌های مشتری را سرعت می‌­بخشد. این ویژگی­‌ها منجر به بهبود تجربه و افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌­شود.
  • افزایش کارایی: فناوری توزیع خودکار تماس، فرآیند مسیریابی تماس را اتوماتیک می­‌سازد؛ و مراکز تماس قادر خواهند بود، تا حجم بیشتری از تماس‌­ها را با منابع کمتری مدیریت کنند. به‌این‌ترتیب استفاده از این تکنولوژی موجب افزایش بهره‌­وری و کاهش هزینه­‌های عملیاتی سازمان می‌شود.
  • افزایش مقیاس­‌پذیری: فناوری ACD بسیار مقیاس‌­پذیر است، و به‌راحتی می­‌تواند در نوسانات حجم تماس‌­ها را پوشش دهد. با در نظر گرفتن این انعطاف‌پذیری، مراکز تماس می‌­توانند با تغییرات نیازهای تجاری و دوره‌های اوج سازگار شوند؛ بدون آن­که کیفیت خدمات خود را به خطر بیاندازند.

چگونه ACD موجب بهبود عملکرد مرکز تماس می‌­شود؟

علاوه‌بر پیاده‌سازی سیستم توزیع خودکار تماس مناسب و به‌کارگیری استراتژی‌های موثر مسیریابی تماس، راه‌های دیگری نیز برای افزایش عملکرد با کمک این فناوری وجود دارد. این راهکارها شامل ادغام با پلتفرم­‌های CRM، ابزارهای مدیریت نیروی کار و استفاده از تجزیه و تحلیل برای بهبود مستمر فرآیندهای مرکز تماس است.

 

توزیع-تماس-در-کال-سنتر

 

ادغام سیستم‌­های ACD با پلتفرم­‌های مختلف ارتباطی دیجیتال مزایای متعددی را به همراه دارد؛ موارد زیر بخشی از این مزیت‌­ها هستند:

  • مدیریت انواع تعاملات ایمیل، چت و متن از طریق یک صفحه مشترک
  • مدیریت حجم کاری در چندین کانال
  • استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، مانند ربات‌های گفتگو و مسیریابی رفتاری پیش‌بینی‌کننده، برای بهبود تطابق مشتری و اپراتور

معیارهای مهم در انتخاب راه‌­حل توزیع خودکار تماس کدامند؟

انتخاب سیستم ACD مناسب گامی مهم در بهره‌­مندی از مزایای این فناوری است. این فناوری در حالت ایده‌­آل باید موارد زیر را در مرکز تماس شما تقویت کند:

  • انعطاف­‌پذیری
  • مقیاس‌­پذیری
  • ویژگی­‌های گزارش‌­گیری جامع
  • پشتیبانی قوی پس از اجرا

استفاده از رابط بصری مناسب برای کارشناسان مرکز تماس و ارتقا تجربه کلی افراد در کال­ سنتر ضروری است. قدرت تفکیک بصری و سرعت کاربری این صفحات باید کیفیت بالایی داشته باشد.

مناسب‌­ترین راه‌­حل ACD را برای مرکز تماس خود انتخاب کنید

رویکرد مدیریت مرکزتماس با ACD  یا همان توزیع خودکار تماس، یک حرکت استراتژیک است؛ که می‌­تواند عملیات مرکز تماس شما را متحول سازد. اما مانند هر فناوری مهم، چالش‌هایی نیز به همراه دارد. بااین‌حال، با برنامه‌ریزی دقیق، آموزش کافی و تمرکز بر سازگاری سیستم، می‌توانید بر این چالش‌ها غلبه کنید؛ و انتقالی روان به سیستم جدید و بهبود عملیات مرکز تماس را تجربه نمایید.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات مدیریت کال سنتر با توزیع خودکار تماس و مزایای فراوانی که برای صنایع مختلف دارد؛ حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

  • سیستم ACD چیست؟

فناوری توزیع خودکار تماس، تماس‌­های دریافتی مشتری را به‌طور هوشمند، براساس قوانین معین به مناسب‌­ترین افراد در مرکز تماس هدایت می­‌کند.

  • چگونه سیستم ACD عملکرد مراکز تماس را بهبود می‌­بخشد؟

این تکنولوژی با افزایش کارایی رسیدگی به تماس، افزایش بهره‌وری اپراتور و بالا بردن رضایت مشتری، عملیات مرکز تماس را بهبود می‌بخشد.

  • برخی از راهبردهای متداول مسیریابی تماس ACD چیست؟

استراتژی‌های معمول مسیریابی تماس ACD شامل مسیریابی مبتنی‌بر مهارت، مسیریابی مبتنی‌بر اولویت، ارائه توزیع کارآمد براساس تخصص، ارزش مشتری و حجم کاری است.

  • چگونه می­‌توان عملکرد توزیع خودکار تماس را افزایش داد؟

ادغام سیستم ACD با پلتفرم‌های CRM و ابزارهای مدیریت نیروی کار، همراه با تجزیه و تحلیل برای بهینه‌سازی استراتژی‌های مسیریابی تماس، می‌تواند عملکرد ACD و کیفیت خدمات را بهبود بخشد.

  • هزینه استفاده از فناوری توزیع خودکار تماس چقدر است؟

برنامه­‌های دارای ACD بسته به ارائه­‌دهنده خدمات و سایر ویژگی­‌های افزوده از نظر قیمت متفاوت هستند.

  • برخی از چالش‌­های رایج در به‌کارگیری توزیع خودکار تماس چیست؟

برخی از این چالش‌ها شامل اطمینان از آموزش کافی اپراتورها، سازگاری سیستم با سخت‌افزارهای موجود و به حداقل رساندن اختلالات در طول مسیریابی است.

همین حالا برای اطلاع از راهکارهای مدیریت مرکز تماس، مشاوره رایگان بگیرید.

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما جهت مشاوره با شما تماس گیرند.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

نظرسنجی-تلفنی
تجربه مشتری

۲۰ نکته در طراحی سوالات نظرسنجی تلفنی

امروزه به‌کارگیری سوالات نظرسنجی تلفنی، بینش ارزشمندی در مورد کیفیت عملکرد مرکز تماس در اختیار شما قرار می‌­دهد.

نرخ-اشغال-مرکز-تماس
شاخص‌های مرکز تماس

شاخص نرخ اشغال (Occupancy rate) چیست؟

شاخص نرخ اشغال یا Occupancy rate یکی از مهم­‌ترین معیارهایی است که باید در مرکز تماس خود مورد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا

جهت دریافت دمو رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید