فهرست مطالب
Toggleامروزه سهولت کاربری اپلیکیشن VoIP، نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر داده است. دوران نگرانی بابت هزینههای مکالمات از راه دور یا کیفیت پایین ارتباط تلفنی دیگر به سر آمده است؛ زیرا ابزارهای مدرن ارتباطی، محدودیتهای فناوری گذشته را از میان برداشتهاند. در صورتی که بتوانید به سیستم و شرکتی توانمند برای بهرهمندی از تکنولوژی نوین دسترسی پیدا کنید، مزایای بیشماری را وارد چرخه ارتباطی با مشتریان خود خواهید نمود.
بکارگیری بهترین اپلیکیشنهایVoIP، با توجه به رتبهبندیها و اطلاعات بیطرفانه از دادههای محصول، روشهای استراتژیک و بینشهای تخصصی، به شما کمک میکند؛ تا بهترین تصمیمها را برای طراحی مسیر ارتباطات تجاری خود اتخاذ کنید.
توجه به فاکتورهایی، مانند قیمتگذاری شفاف، امکان استفاده از شماره تلفن رایگان، پیامهای گروهی، متصدی خودکار و همچنین سایر ویژگی های مهم منجر به انتخاب گزینه مناسب برای هر سازمانی میشود.
برای آشنایی با بهترین برنامههای VoIP در ۲۰۲۴، و معیارهایی که منجر به کسب امتیاز بالا توسط این سیستمها میشود، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
دلیل نیاز سازمانها به آشنایی با بهترین برنامههای VoIP در ۲۰۲۴
کسب و کارهایی که از سیستمهای تلفن سنتی استفاده میکنند، با چالشهای زیادی روبرو هستند، برخی از این چالشها شامل موارد زیر هستند:
- هزینهی بالا
- ویژگیهای محدود
- عدم انعطافپذیری
- پشتیبانی ضعیف
- معضلات یکپارچهسازی
مسائل ذکر شده مدیریت هزینههای ارتباطی، تسهیل همکاری، مقیاسبندی عملکرد، پشتیبانی از دورکاری و ادغام سیستمهای ارتباطی با سایر ابزارهای تجاری را دشوار میسازد.
بنابراین، سازمانهای مدرن به برنامههای VoIP احتیاج دارند تا صرفهجویی در هزینهها، ویژگیهای پیشرفته، انعطافپذیری، مقیاسپذیری، پشتیبانی از جابجایی و یکپارچهسازی همگن را در کنار ارتقای زیرساخت ارتباطی خود به دست آورند.
نحوه انتخاب بهترین اپلیکیشن VoIP
برای رشد ارتباطات تجاری مدرن، بسیار ضروری است که درک درستی در مورد آموزش VoIP و اپلیکیشن های آن داشته باشید. تصمیمگیری صحیح در این مورد، مستلزم در نظر گرفتن عوامل مختلفی است؛ که با نیازها و انتظارات منحصر به فرد کسب و کار شما همسو باشند. انتخاب نهایی باید تحت تأثیر ویژگیها، تنوع محصول، قابلیتهای مورد استفاده، امنیت، یکپارچهسازی و پشتیبانی مشتری باشد.
ویژگیهای ضروری در اپلیکیشن VoIP
مهمترین ویژگیهایی که در بررسی اپلیکیشن ویپ برای سازمان خود باید در نظر داشته باشید، شامل موارد زیر هستند:
- مقیاسپذیری: یک برنامه VoIP خوب، میتواند همراه با کسب و کار شما رشد کند. بنابراین، طرحها و ویژگیهای مختلفی را ارائه میدهد، که مناسب شرکتهایی با اندازههای مختلف هستند.
- کیفیت خدمات: اطمینان یافتن از شفاف و بدون وقفه بودن ارتباط، بسیار ضروری است. ویژگیهای QoS امکان اولویتبندی ترافیک صوتی را برای حفظ کیفیت تماس فراهم میکند.
- سازگاری: برنامهای را انتخاب کنید که با دستگاهها و سیستمهای موجود در سازمان شما تطبیق پیدا کند؛ به این ترتیب میتوانید از هزینههای سختافزاری اضافی جلوگیری نمایید.
- دسترسی به تلفن همراه: برنامههای VoIP با دسترسی تلفن همراه، تیم شما را قادر میسازد؛ تا حتی زمانی که در حال حرکت هستند، تماسهای خود را مدیریت کنند، و به این ترتیب انعطافپذیری لازم را فراهم میکند.
بیشتر بخوانید: لیست بهترین نرم افزارهای ویپ
بهترین برنامههای VoIP با کاربرد جهانی
در ادامه نمونههایی از بهترین اپلیکیشنهای VoIP که در سطح جهانی، بویژه برای مشاغل کوچک کاربرد دارند، را بررسی میکنیم:
Groundwire
گراند وایر، یک تلفن نرمافزاری SIP است، که برای کار با اکثر سرویسهای VoIP مناسب است. این اپلیکشن، یک ابزار عالی برای مشاغل کوچک محسوب میشود، زیرا قابلیت پیکربندی و اجرا سریع و تنها در چند دقیقه را دارد.
در نهایت این برنامه برای مشاغل کوچک، ارائه تماس با کیفیت بالا، ارسال نوتیفیکیشنها و بهینهسازی مصرف انرژی ایدهآل است؛ همچنین بهترین گزینه برای استقرار سریع به شمار میرود.
Zoom Phone
اپلیکیشن زوم، به دلیل طراحی بصری و رابط کاربر پسند خود شناخته شده است؛ این برنامه سادگی و سهولت استفاده را در اولویت کار خود قرار میدهد. زوم برای مشاغل در هر اندازهای، بهویژه مواردی که به دنبال یک پلتفرم ارتباطی یکپارچه با قابلیت ادغام بین صدا، ویدیو و پیام هستند، بسیار مناسب است.
توانایی مدیریت حجم بالای تماس،Zoom Meetings را برای ارتباطات یکپارچه، ارائه کنفرانس ویدئویی و پیامرسانی ایدهآل میسازد.
Microsoft Teams
این ابزار به طور یکپارچه با ۳۶۵ برنامههای دیگر مایکروسافت مانند Outlook، SharePoint و OneDrive ادغام میشود؛ و کارایی یکپارچهای برای کسب و کارها ایجاد میکند. مایکروسافت تیمز، همچنین ادغام با برنامههای شخص ثالث را از طریق رابطها و API ها ممکن میسازد. به این ترتیب، تجربهای مدرن و آشنا بویژه برای کاربرانی که به اکوسیستم مایکروسافت عادت دارند، ساخته میشود.
تمرکز بر ارتباطات یکپارچه در مایکروسافت ۳۶۵، ارائه ابزارهای همکاری، یکپارچهسازی برنامهها و سطوح مختلف قیمتگذاری، از ویژگیهای مهم این نرمافزار است.
RingCentral
این اپلیکیشن، تجربه کاربری مدرن و آشنایی را با تمرکز بر سهولت استفاده و دسترسی به کاربران خود ارائه میدهد. رینگ سنترال برای کسبوکارها در هر اندازهای که باشند؛ از استارتآپها گرفته تا شرکتهای بزرگی که به دنبال یک سیستم تلفن مبتنی بر ابر با ویژگیهای پیشرفته و مقیاسپذیری هستند، مناسب است.
Google Voice
این پلتفرم ارتباطی ویژگیهایی مانند انتقال تماس، رونویسی پست صوتی و ادغام با برنامههای G Suite را ارائه میدهد. گوگل ویس در درجه اول برای استفاده شخصی و مشاغل کوچک طراحی شده است؛ و ویژگیهای اولیه ارتباطات صوتی را در بر میگیرد. این اپلیکیشن برای افراد و مشاغل کوچکی که میخواهند یک راه حل ارتباطی ساده و مقرون به صرفه با ویژگی های اولیه ارتباط صوتی داشته باشند، مناسب است. همچنین، با برنامههای G Suite مانند Gmail، Google Calendar و Google Contacts یکپارچه میشود؛ و کاربران را قادر میسازد تا ارتباطات خود را در اکوسیستم Google مدیریت کنند.
۸×۸
این فناوری با برنامهها و خدمات مختلف تجاری ادغام میشود؛ و ارتباطات یکپارچه و اتوماسیون گردش کار را میسر میسازد. یکپارچهسازی با سیستمهای CRM، نرمافزار Helpdesk و ابزارهای بهرهوری در این اپلیکیشن امکانپذیر است.
۸×۸ برای مشاغل در هر اندازهای، از استارت آپهای کوچک گرفته تا شرکتهای بزرگی که خواهان راهحلهای ارتباطی جامع با پوشش جهانی و ویژگیهای پیشرفته هستند، مناسب است. این فناوری به قابلیت پوشش جهانی آن معروف است؛ و مقیاسپذیری، راهحلهای صوتی، ویدیویی، چت و مرکز تماس را در کنار قابلیتهای یکپارچهسازی قوی به کاربران خود ارائه میدهد.
معیارهای ارزیابی بهترین اپلیکیشنهای VoIP
برای رسیدن به درک روشنی از عملکرد کلی، ویژگیها و ارزشی که هر تلفن ویپ برای کاربران خود به ارمغان میآورد؛ میتوانید در ارزیابیهای خود از لیست موارد زیر برای تعیین ویژگیهای مهم در یک نرمافزار مرکز تماس ایدهآل استفاده کنید:
- کارایی برنامه موبایل: رتبهبندی App Store و Play Store برای درک کیفیت تجربه تلفن همراه ویپ، بسیار موثر است.
- بررسیهای مشتریان: بررسیها و رتبهبندیها از پلتفرمها، نسبت شکایات به بررسی، تجزیه و تحلیل، دیدگاه مفیدی بدست میدهد.
- خدمات و پشتیبانی: در دسترس بودن و کیفیت چت آنلاین و همچنین بخشهای مختلف پایگاه دانش/راهنما، نیاز به بررسی دارد.
- قیمتگذاری: مواردی مانند در دسترس بودن نسخه آزمایشی، پایینترین و بالاترین قیمت طرح منتشر شده را مد نظر قرار دهید.
- ویژگیهای عمومی: مانند تماس نامحدود داخلی، پیامهای متنی SMS، متصدی خودکار، برنامه دسکتاپ، پیامرسانی تیم و مواردی از این قبیل را بررسی کنید.
- ویژگیهای اضافی: تجزیه و تحلیل ویژگیهای اضافی از جمله شمارههای رایگان، رونویسی پست صوتی، ضبط تماس، ویدئو کنفرانس و ویژگیهای مرکز تماس را فراموش نکنید.
- امتیاز کارشناس: در ارزیابی تخصصی باید به جنبههایی مانند متمایز بودن ویژگیها، ارزش کلی برای سرمایهگذاری، محبوبیت و سهولت استفاده توجه کنید.
بهرهگیری از بهترین اپلیکیشن VoIP در مرکز تماس
آشنایی با بهترین برنامههای VoIP در ۲۰۲۴، کمک میکند تا دیدگاهی مناسب در مورد انتظارات خود از سیستم مرکز تماستان داشته باشید. انتخاب ایدهآل برای هر سازمان، ارائه دهندهای است که تجارت، صنعت و مشتریان آن کسب و کار را به درستی درک کند.
با استفاده از روشی سیستماتیک و بیطرفانه، میتوان هر اپلیکیشن VoIP مد نظر را ارزیابی نمود. در این مقاله موارد مختلفی را که برای کاربران نرمافزار مرکز تماس مهم هستند. با تأکید بر ویژگیها و تجربیات کاربران در دنیای واقعی در نظر گرفتیم. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده میتوانید، یک سرویس VoIP که به بهترین وجه با نیازها و ترجیحات خاص سازمان شما مطابقت دارد را انتخاب کنید.
فناوری مرکز تماس الوویپ، به دلیل بومیسازی این تکنولوژی روز دنیا، مقرون به صرفه بودن، مقیاسپذیری و تأکید بر ویژگیهای پیشرفته و خدمات پشتیبانی خود، شناخته شده است؛ و به ارتقا سیستم ارتباطی، سادهسازی گردش کار و ایجاد رشد ایدهآل مشتریان خود میکند.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد بهترین اپلیکیشنهای VoIP، یا برنامه مناسب با ویژگیهای مورد نیاز سازمان خود، حتما با ما تماس بگیرید.
سوالات متداول
- VoIP چیست؟
VoIP (Voice over Internet Protocol) یک راهحل تلفنی است؛ که به شما امکان میدهد، به جای خطوط تلفن سنتی، تماسهای خود را بهصورت آنلاین برقرار کنید.
- چرا سازمانها به تکنولوژی ویپ نیاز دارند؟
زیرا مقرونبهصرفهتر است، قابلیتهای بیشتر و کیفیت تماس بهتری را نسبت به خدمات تلفن سنتی ارائه میدهد.
- آیا میتوان از VoIP برای اهداف تجاری استفاده کرد؟
بله، بسیاری از برنامههای تماس VoIP شامل برنامهها و ویژگیهایی مانند تماس کنفرانسی، شماره تلفن مجازی و ادغام با ابزارهای بهرهوری برای مشاغل هستند.
- آیا برنامههای VoIP به اتصال اینترنت پایدار نیاز دارند؟
بله، برای دستیابی به بهترین کیفیت و قابلیت اطمینان تماس، به خصوص برای تماسهای ویدیویی، باید یک اتصال اینترنتی پایدار و پرسرعت داشته باشید.
- ویژگیهای ضروری در اپلیکیشنهای VoIP کدامند؟
مقیاسپذیری، کیفیت خدمات، سازگاری و دسترسی به تلفن همراه ضروریترین مواردی هستند که باید مدنظر داشته باشید.