فهرست مطالب
Toggleآگاهی از نکات مهاجرت به تلفن ابری، کمک میکند تا تغییری حسابشده و با برنامهریزی به این سیستم نوین داشته باشید. با در نظر گرفتن این موارد میتوانید مراحل ایدهپردازی و برنامهریزی، راهاندازی زیرساخت، انتقال سیستم و دادهها و نصب نرمافزار را با موفقیت طی کنید.
همانطور که میدانیم، تکنولوژی امروز به سرعت در حال رشد و تحول است. سازمانهای مدرن دائماً به دنبال راهکارهایی برای بهینهسازی فرآیندها، افزایش مقیاسپذیری و ارتقاء کیفیت خدمات خود هستند. ایجاد و اجرای یک استراتژی موثر در مهاجرت به فناوری ابری، راهحلی متحولکننده در مسیر پشتیبانی مشتریان و رشد سازمان محسوب میشود. رعایت دقیق نکات تغییر به تکنولوژی ابری، به کسبوکارها این امکان را میدهد، که به شیوهای چابک و امن از سیستمهای سنتی خود به زیرساختهای مبتنیبر ابر انتقال پیدا کنند.
مانند هر تحول تکنولوژیکی در کسبوکارها، روند مهاجرت به فناوری ابری نیز به یک استراتژی کاملاً تعریف شده و مشخص نیاز دارد؛ تا بتوانید یک سفر یکپارچه و موفق را تضمین کنید. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا باهم، به بررسی نکات مهاجرت از تلفن معمولی به تلفن ابری، و راهکارهای تسهیل این فرآیند بپردازیم.
نکات مهم قبل از مهاجرت به تلفن ابری
برای اینکه بتوانید از مزایای تغییر به تکنولوژی ابری، بخوبی بهرهمند شوید، بهتر است در ابتدای کار درک روشنی از نکات زیر داشته باشید:
هدف شما از مهاجرت به سیستم ابری چیست؟
مهم است بدانید که با حرکت به سمت فضای تلفن ابری، به دنبال چه چیزی هستید و اهدافتان تا حد امکان مکتوب و قابل اندازهگیری باشد. اهداف شما ممکن است شامل بهبود کیفیت و قابلیت اطمینان واحدهای دورکار شما نیز باشد. با افزایش تعداد کارمندانی که به صورت تماموقت یا پارهوقت از خانه کار میکنند، نیاز به اطمینان از حفظ کیفیت ارتباط این افراد با سازمان و مشتریان، بیشتر احساس میشود.
استفاده از مرکز تماس ابری، تا حد زیادی شما را از دغدغههای مربوط به تعمیر و نگهداری سیستمها بینیاز میسازد. بنابراین در زمان برنامهریزی در مهاجرت به این فناوری جدید این مورد را نیز مدنظر قرار دهید، و با دیدگاهی بیش از سه سال مزایای این انتقال را بررسی کنید.
برنامه زمانبندی و معیارهای سنجش موفقیت شما چیست؟
گامبهگام مراحل سفر به فناوری جدید را بهصورتی که برای کسبوکارتان منطقی باشد، ترسیم کنید. مطمئنترین حالت برای داشتن مهاجرتی امن و روان را با کمک یک ارائهدهنده توانمند در زمینه این خدمات بهدست آورید. مشخص کنید که در هر مرحله به چه ویژگیهای خاصی نیاز دارید و از منطقی بودن برنامه زمانی خود اطمینان حاصل کنید.
اختلالات احتمالی که ممکن است در این مسیر با آنها روبهرو شوید چیست؟
حتی در بهترین حالت نیز، باید بروز اختلالات احتمالی را در برنامهریزیهای تجاری خود در نظر بگیرید. داشتن یک برنامه جایگزین برای به حداقل رساندن مشکلات، باعث آسودگی خاطر شما خواهد بود. برای مثال بهتر است بدانید در صورتی که بخشی از سیستم شما در حین انتقال به فناوری ابری بهصورت موقت از دسترس خارج شود، چه راهکار جایگزینی خواهید داشت؟ بهتر است تمام مواردی که ممکن است بهصورت ناخواسته با آنها مواجه شوید، لیست کنید؛ و در مورد اقدامات مقتضی در این شرایط با ارائهدهنده خدمات ویپ خود مشورت کنید.
آیا انتقال یکپارچه سیستمهای موجود به فضای ابری ممکن است؟
یکپارچهسازی داخلی سایر زیرساختهای ابری مرکز تماس از طریق فناوری ویپ امکانپذیر است. بهاینترتیب از همان مراحل ابتدای مهاجرت به فضای ابری، میتوانید از سایر نرمافزارهای مبتنیبر اینترنت خود نیز در کنار فناوری مرکز تماس نوین بهرهمند شوید. این انتقال یکپارچه مبنایی برای عملیات کارآمد، مقیاسبندی و ایجاد زیرساخت قابل توسعه در کالسنتر است.
اقدامات مهم پیش از تغییر به تکنولوژی ابری چیست؟
ممکن است بعضی از سازمانها قبل از مهاجرت به فضای ابری نیاز به انجام برخی اقدامات اولیه در این زمینه داشته باشند. این فعالیتها پایهای استوار برای مهاجرتی آگاهانه و مطمئن خواهند بود. برخی از نکاتی که نیاز دارید در نظر بگیرید، شامل موارد زیر هستند:
- برای یک مهاجرت روان در کسبوکار خود نیاز دارید، که یکپارچهسازی سایتها و خدمات SIP مرکز تماس را در نظر بگیرید.
- دانش و اطلاعات کاربردی مرکز تماس را مستند کنید. برای اینکه بتوانید اطلاعات را براحتی انتقال دهید باید منبعی جامع و منظم در اختیار داشته باشید.
- با همه ذینفعان کلیدی در سازمان خود مشورت کنید؛ الزامات خاص هر واحد را در تدوین اصولی سیستم جدید در نظر بگیرید.
با رعایت این موارد میتوانید مشکلات احتمالی در مسیر انتقال به فضای ابری را تا حد زیادی کاهش دهید.
یک ارائهدهنده آگاه و توانمند برای تغییر به تکنولوژی ابری انتخاب کنید
مهاجرت به فضای ابری برای هر شرکتی با توجه به زمینه فعالیت، شرایط و امکانات موجود، میتواند متفاوت باشد. بعضی از کسبوکارها سیستمهایی در مرکز تماس خود دارند، که بعد از انتقال به فناوری ابری نیز میتوانند آنها را بهکار ببرند. امکان یکپارچهسازی ابزارهای مختلف در مرکز تماس ابری و بهکارگیری آن بدون توجه به موقعیت جغرافیایی از مزایای مهم این تکنولوژی محسوب میشود.
از آنجا که امکانات و ساختار سازمانی، صنعت مورد فعالیت و تاریخچه سازمان در نحوه انتقال به مرکز تلفن ابری تأثیرگذار هستند، بسیار مهم است که بتوانید از یک شرکت با تجربه و توانمند در زمینه این تکنولوژی کمک بگیرید. در صورتی که شرکت ارائهدهنده خدمات ابری سابقه خوبی در صنعت ویپ داشته باشد، میتواند نیازهای خاص شما را درک کند، و سهولت بیشتری برای جابجایی مرکز تماس شما به فضای ابری فراهم نماید. به این ترتیب میتوانید مشخص کنید که کدامیک از برنامههای قدیمی باید حذف شوند؛ و کدام موارد و به چه ترتیبی میتوانند به سیستم مبتنیبر ابر منتقل شوند.
با مهاجرت به ابزار مدرن تلفن ابری، از آخرین تکنولوژی ارتباطی روز دنیا بهرهمند شوید.
رعایت نکات مهاجرت به تلفن ابری، به شما کمک میکند سفری آرام و مطمئن به این تکنولوژی نوین داشته باشید. در بسیاری مواقع شرکتهایی که در استفاده از تکنولوژی ابری به مشکل میخورند، دلیل این چالشها را در مهاجرت سریع و بدون مطالعه صحیح در این زمینه پیدا میکنند. درصورتی که از یک شرکت ارائهدهنده باتجربه و معتبر برای انتقال به مرکز تماس ابری کمک بگیرید، دیگر نگران رعایت صحیح نکات تغییر به تکنولوژی ابری نخواهید بود. زیرا افراد متخصص در این زمینه همه موارد مورد نیاز برای سازمان شما را قبل از انتقال به فناوری جدید، بررسی خواهند نمود.
برای آشنایی بیشتر با نکات مهاجرت از تلفن معمولی به تلفن ابری، دریافت پاسخ سوالات و اطمینان از دستیابی به بهترین نتیجه در مقابل هزینه مالی و زمانی که صرف انتقال به این تکنولوژی میکنید، حتما با کارشناسان ما در الوویپ تماس بگیرید.
سوالات متداول
- ملاحظات کلیدی قبل از مهاجرت به تلفن ابری شامل چه مواردی هستند؟
این ملاحظات شامل تعریف اهداف مهاجرت، تعیین اهداف روشن و درک اختلالات احتمالی در مسیر انتقال است.
- سازمانها چگونه میتوانند موفقیت مهاجرت خود به تلفن ابری را بسنجند؟
موفقیت در این زمینه را میتوان از طریق برنامهریزی مدون، تعیین معیارها و ارزیابی میزان بهرهوری و رضایت کارکنان و مشتریان سنجید.
- سازمانها در طول فرآیند مهاجرت با چه اختلالات احتمالی ممکن است مواجه شوند؟
در این مسیر امکان مواجه شدن با اختلالاتی مانند قطع موقت سرویس وجود دارد؛ همچنین ممکن است در مواردی به طرحهای اضطراری و مشاوره با ارائهدهندگان خدمات نیاز باشد.
- آیا امکان ادغام سیستمهای موجود به صورت یکپارچه در فضای ابری وجود دارد؟
بله، ادغام داخلی سایر اجزای زیرساخت ابری، مانند سرویسهای SIP، امکانپذیر است؛ و مبنایی برای عملیات کارآمد و مقیاسپذیر مرکز تماس فراهم میکند.
- چند مرحله مهم قبل از مهاجرت برای انتقال دقیق به فناوری ابری چیست؟
مراحل قبل از مهاجرت شامل اطمینان از یکپارچگی سایت و سرویس SIP، مستندسازی دانش مرکز تماس و مشاوره با سهامداران کلیدی برای الزامات بخشهای خاص است.
- چرا انتخاب یک ارائهدهنده VoIP منعطف و آگاه برای انتقال به فناوری ابری حیاتی است؟
ارائهدهنده مناسب نیازهای منحصربهفرد سازمان را درک میکند، سیستمهای مناسب برای مهاجرت ابری را شناسایی و اینکه کدام برنامههای قدیمی میتوانند به ابر منتقل شوند را تعیین میکند.