فهرست مطالب
Toggleدر دههی اخیر تکنولوژی ابری و دورکاری، نقش مهمی در فضای کسب و کارها ایفا میکند. با پیشرفت این فناوری، دورکاری در فضای ابری، یک روش مرسوم برای انجام وظایف کارمندان محسوب میشود؛ به این ترتیب افراد میتوانند از هر کجا که هستند، به کار خود ادامه دهند. تکنولوژی ابری برای کارمندان دورکار، امکان دسترسی به منابع و ابزارهای مورد نیازشان را فراهم کرده است. کارشناسان شما بدون اینکه تحت تأثیر محدودیتهای مکانی و زمانی قرار بگیرند، همواره در دسترس خواهند بود. این سیستم، به شرکتها امکان میدهد تا تیمهای کاری خود را بهصورت بهینه مدیریت کنند؛ در سازماندهی و اجرای فرآیندهای کاری انعطافپذیر باشند.
تا پایان این مطلب با ما همراه باشید، تا مزایای تکنولوژی ابری و نحوه بکارگیری آن برای سازمانهایی با کارکنان دورکار را باهم بررسی کنیم.
مزیتهای دورکاری در فضای ابری برای سازمانها چیست؟
در صورتی که فرآیند کار از راه دور به درستی اجرا شود، میتواند بهرهوری کارکنان و رضایت شغلی آنها را بهبود بخشد. این سیستم کاری پیش از این نیز توسط بسیاری از شرکتها پذیرفته شده بود؛ اما همهگیری ویروس کرونا در سالهای اخیر موجب گسترش بیش از پیش تمایل به دورکاری شده است. شرکتها نیز رفته رفته بیشتر با مزایای دورکاری کارمندان آشنا شدهاند. استفاده از سیستم ابری کمک بزرگی برای مدیریت کارکنان و انجام وظایف کاری از راه دور محسوب میشود.
بیشتر بخوانید: مزایای نرم افزار مرکز تماس در دورکاری
کارفرمایان امروزی، میتوانند با تعداد افراد بیشتری همکاری داشته باشند؛ زیرا دیگر موانعی مانند محدودیت جغرافیایی برای آنها وجود ندارد؛ این ویژگی به ویژه برای شرکتهای فناوری یک مزیت بزرگ است؛ وجود امکان دورکاری برای جویندگان کار نیز یک مزیت ایدهآل به حساب میآید.
حتی ممکن است بسیاری از شرکتها به طور کامل دفاتر فیزیکی خود را جمع کنند یا برای صرفهجویی در اجاره و هزینههای جانبی، تعداد شعبات حضوری را کاهش دهند. این روش کار همچنین باعث صرفهجویی در وقت و هزینه کارکنان میشود؛ زیرا طبق آمار، افراد شاغل سالانه بیش از ۲۰۰ ساعت را صرف رفت و آمد به محل کار خود میکنند. به این ترتیب مبلغ قابلی توجهی را نیز صرف هزینههای رفت و آمد مانند خرید بنزین و استهلاک وسیله نقلیه یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی و تاکسیهای اینترنتی میکنند.
چگونه فناوری ابری بهرهوری کارمندان دورکار را تضمین میکند؟
زمانی که یک سیستم تلفن ابری مطابق با نیازهای شرکت باشد، موجب افزایش بهرهوری کارکنان دورکار میشود. این فناوری بدون وابستگی به موقعیت مکانی کارکنان، اتصال مستقیم به سیستم تلفن شرکت را برای ایشان میسر میسازد. به این ترتیب کارمندان شما نرمافزارها و اپلیکیشنهای مورد نیازشان را با تمامی امکانات یک تلفن اداری، در منزل خود خوهند داشت. همچنین آنها قادر خواهند بود که از افزونههای صوتی، تصویری و کنفرانس تحت وب برای برگزاری جلسات استفاده کنند و بسیاری از مسائل را بدون ملاقات حضوری با همکاران، مشتریان یا شرکای خود حل کنند.
اگر کارمندی در منزل یا در حال حرکت باشد حتی در صورت حضور در هتل یا فرودگاه، میتواند از طریق دستگاه تلفن همراه خود به سیستم تلفن شرکت متصل باشد. استفاده از نرم افزار مرکز تماس ابری شما تضمین میکند که هرگز تماس مهمی را از دست نخواهید داد. با استفاده از شماره تلفن کسب و کار در روی موبایل کارمندان، به نظر میرسد که فرد دورکار همیشه در دفتر سازمان است. کارمندان شما میتوانند هر یک از دستگاههای زیر که برایشان راحتتر است را برای ارتباط با شرکت یا مشتریان انتخاب کنند:
- تلفن ویپ
- تبلت یا گوشی هوشمند
- لپ تاپ یا رایانه شخصی مجهز به برنامه تلفن
نقش تکنولوژی ابری در کاهش هزینههای ارتباطی مشاغل چیست؟
تلفن ابری یک راه حل مقرون به صرفه برای برقراری ارتباط با تیمهای دورکار شما است. افزودن یا حذف خطوط جدید در سیستم تلفن مجازی به سادگی و سهولت امکانپذیر است. این قابلیتها، هزینههای راه اندازی را کاهش میدهد و مقیاسپذیری کسب و کارها را آسانتر میکند. فرآیند صورتحساب برای خدمات تلفن ابری نیز مثل آب خوردن است. شرکت استفاده کننده از این سرویس یک فاکتور ماهانه با اطلاعات دقیق از تمام خطوط خود دریافت میکند؛ به این ترتیب، مدیران میتوانند عملکرد اعضای تیم خود را با جزئیات تجزیه و تحلیل کنند.
بیشتر بخوانید: راهکارهای مدیریت دورکاری تیم
تکنولوژی ابری امکان تحرک بیشتری برای کارمندان دورکار فراهم میکند.
فناوری تلفن ابری یکپارچه امکان ادغام شماره تلفن ثابت و همراه را فراهم نموده است. این قابلیت کارکنان دورکار شما را قادر میسازد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند؛ بدون اینکه تماس مهمی را از دست داده باشند. با برنامه تلفن همراه الوویپ، میتوانید تماسهای تجاری ورودی را بهطور همزمان با تلفن روی میز کار یا با فاصله زمانی تنظیم شده از طریق تلفن همراه خود دریافت کنید. (درسته؟) اگر کارمند شما مشغول باشد، میتواند تنظیمات را به صورتی انجام دهد که تماس ورودی به همکار دیگری ارسال شود.
دورکاری در فضای ابری انعطافپذیری بیشتری برای مدیران دارد.
سیستمهای تلفن ابری را میتوان به راحتی با نیازهای تجاری سازمانها تطبیق داد. در صورتی که یک شرکت نیاز به افزایش یا کاهش تعداد کارمندان دورکار داشته باشد؛ این تغییر مقیاس بسادگی و تنها با چند کلیک امکانپذیر خواهد بود
افزودن بدون زحمت کارمندان دورکار بیشتر در زمان اوج شلوغی کار با کمک تکنولوژی ابری، شرکتها را قادر میسازد تا با شرایط بازار کاری که به سرعت در حال تغییر است سازگار شوند. با استفاده از ارتباطات مدرن، میتوانید فضای کاری شاد و کارکنانی با انگیزه در سازمان خود داشته باشید.
ضرورت تکنولوژی ابری برای کارمندان دورکار چیست؟
به طور خلاصه، استفاده از تکنولوژی ابری و دورکاری در فضای کسب و کارهای امروزی، بسیار ضروری است. این فناوری نهتنها به کارمندان این امکان را میدهد که از هر کجا که هستند، به کار خود ادامه دهند؛ بلکه شرکتها را نیز قادر میسازد تا با بهینهترین روش ممکن از نیروی کار خود استفاده کنند. با تکنولوژی ابری، کارمندان دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفترهای کار سنتی را ندارند؛ و میتوانند از انعطاف کاری بیشتری برخوردار شوند. این رویکرد نهتنها به کارایی و بهرهوری کارکنان افزوده، بلکه هزینههای مربوط به اجاره و نگهداری املاک را نیز کاهش میدهد. تکنولوژی ابری برای کارمندان دورکار، محیطی ایدهآل و با امکانات کامل یک فضای کاری حرفهای را ایجاد میکند.
برای دریافت مشاوره تخصصی درباره روشهای دورکاری در فضای ابری، متناسب با شرایط کسب و کار خود با کارشناسان با در نرم افزار مرکز تماس الوویپ تماس بگیرید.
سوالات متداول
- آیا سیستم تلفن ابری امنیت لازم برای دورکاری را دارد؟
بله، ارائهدهندگان خدمات ابری از روشهایی مانند رمزگذاری، پروتکلهای احراز هویت و بهروزرسانیهای امنیتی منظم برای محافظت از اطلاعات استفاده میکنند.
- آیا بهروزرسانی و نگهداری نرمافزار به طور خودکار در تکنولوژی ابری انجام میشود؟
بله، ارائهدهندگان این خدمات بهطور خودکار بهروزرسانیهای لازم را منتشر میکنند و تیمهای دورکار به آخرین نسخههای برنامهها دسترسی دارند.
- تکنولوژی ابری چگونه به پایداری زیست محیطی و دورکاری کمک میکند؟
دورکاری زمانی که توسط فناوری ابری پشتیبانی میشود، نیاز به رفتوآمد و تجهیز فضای اداری را کاهش میدهد و منجر به کاهش مصرف انرژی میشود.
- در صورت خرابی سیستم چه اتفاقی برای دادههای شرکتهای مصرف کننده تکنولوژی ابری میافتد؟
دادهها بهطور ایمن در پلتفرمهای ابری ذخیره و در چندین سرور تکثیر میشوند؛ بهاینترتیب حتی در صورت بروز خرابی سیستم، دادههای شما میتوانند به سرعت بازیابی شوند.
- آیا میتوان راهحلهای مبتنیبر ابر را متناسب با نیازهای اختصاصی سفارشیسازی کرد؟
بله، شما میتوانید تنظیمات، گردش کار و مجوزهای دسترسی را متناسب با نیازهای سازمان خود پیکربندی و فرآیندهای دورکاری سازمان را بهینه کنید.