فهرست مطالب
Toggleامروزه استفاده از ویپ (VoIP) در شرکتهای بزرگ، به صورت چشمگیری در حال گسترش است. هرچند این فناوری برای همه مشاغل با هر اندازهای میتواند مفید و موثر باشد؛ اما کسبوکارهای بزرگ به دلیل نیازهای متنوع و هزینههای بالایی که دارند، بیشترین بهره را از این تکنولوژی مدرن میبرند.
برخلاف سالیان گذشته، تلفنهای ثابت سنتی و رومیزی دیگر پاسخگوی نیازهای ارتباطی ما نیستند. همزمان با اینکه سازمانها به طور فزایندهای چابک، انعطافپذیر و جهانی میشوند؛ به سیستمهای ارتباطی مدرن با انعطافپذیری و مقیاسپذیری بالا نیاز دارند. کمک گرفتن از قابلیتهای مهم ویپ مانند گزینههای استقرار انبوه آن، برای شرکتهای بزرگ امروزی به یک ضرورت تبدیل شده است.
قبل از اقدام به ارتقای ارتباطات تلفنی کسبوکار خود، بهتر است با کاربرد ویپ در شرکتهای بزرگ بیشتر آشنا شوید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بعضی از ویژگیهای مهم و مناسب ویپ برای مشاغل بزرگ را باهم بررسی کنیم.
ویژگیهای استقرار انبوه VoIP در شرکتهای بزرگ
ارائه دهندهای را برای سیستم ویپ خود انتخاب کنید که بتواند فرآیند راهاندازی این پلتفرم را متناسب با امکانات شما سادهسازی کند. حتی در صورتی که سایر شرایط کاری سازمان تغییری نکند، تسهیل فرآیند استقرار و بکارگیری نرم افزار ویپ برای کارکنان، به معنی آزاد شدن ذهن آنها برای تمرکز بر اهداف شرکت است.
قابلیت استقرار انبوه ویپ سبب میشود از کارآمد بودن ارتقا سیستم خود به VoIP اطمینان حاصل کنید. مشکلات ناشی از تغییر و انتقال پلتفرم کاری از مهمترین نگرانیهای مدیران کسبوکارهای بزرگ با تعداد کارمندان بالا است. هر ابزار یا قابلیتی که دردسرهای این مسیر را کمتر کند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.
ارتباطات یکپارچه با استفاده از سیستم ویپ در شرکتهای بزرگ
یکی از بزرگترین مزیتهای ویپ، قابلیت یکپارچهسازی ارتباطات در سرتاسر سازمان شما است. در یک شرکت بزرگ، تلفن تجاری تنها بخشی از پازل پلتفرمهای مورد استفاده کارمندان است؛ برقراری ارتباط بهینه و یکپارچه بین این ابزارهای تجاری، برای بهبود عملکرد تیمها و افزایش بهرهوری آنها ضروری است.
برای دریافت خدمات ویپ، ارائهدهندهای را انتخاب کنید که یک پایگاه برنامهنویسی قوی داشته باشد؛ آیندهنگری، دانش و پویایی این شرکت در بروزرسانی نرمافزار و افزودن ویژگیهای جدید و راهکارهای خلاقانه به محصول، سبب تسهیل فرآیندهای کاری شما خواهد شد.
با استفاده از ویزگی یکپارچهسازی VoIP با پلتفرم CRM، کارکنان شما در مدت زمان کمتری به تماسهای مشتریان پاسخ میدهند؛ در نتیجه علاوه بر کمتر شدن فرسایش تیم مرکز تماس، رضایت مشتریان شما نیز افزایش مییابد، زیرا مشکل آنها به شیوهای سریع و با کیفیت حل میشود.
ارتباطات یکپارچه از طریق حذف جستجوهای غیرضروری و بالا بردن سرعت فرآیندهای سازمان فشار کاری شما را کاهش میدهد. این ویژگی برای سازمانهای بزرگ با تعداد مشتریان بالا، یک امتیاز مثبت محسوب میشود.
کاهش هزینهها در ابعاد مختلف با بکارگیری ویپ در شرکتهای بزرگ
زمانی کاربردهای ویپ در محیط کسبوکار را بررسی کنیم، متوجه میشویم که سیستم ویپ موجب صرفهجویی در ابعاد مختلف سازمانها میشود؛ از هزینههای ماهانه تعمیر و تگهداری تجهیزات گرفته تا هزینه خدمات و برقراری تماسهای تلفنی، همه این موارد با کمک ویپ کاهش چشمگیری خواهند داشت؛ به عبارتی یک سیستم ویپ خوب، نه تنها به سرعت هزینهای که برای آن پرداخت کردهاید را به شما بازمیگرداند؛ بلکه هزینههای کلی شما را نسبت به قبل کاهش میدهد. با بکارگیری این فناوری مدرن، با یک تیر دو نشان زدهاید؛ علاوه بر اینکه بهرهوری سازمان را افزایش میدهید، هزینههای خود را کاهش داده به نوعی پس انداز میکنید.
یک مثال ساده در این مورد، هزینه تماسهای بینالمللی است که در سیستم ویپ، مبلغ تمام شده آن حدود ۹۷درصد کمتر از تلفنهای سنتی است. همچنین با توجه به اینکه فناوری ویپ مبتنی بر اینترنت است، دیگر نیازی به خرید تلفنهای فیزیکی و سختافزارهای گرانقیمت برای سیستم تلفن خود ندارید؛ این مورد نیز به تنهایی تا حد زیادی در هزینههای شرکت و حتی هزینه استخدام نیروهای جدید و تهیه امکانات مورد نیاز ایشان، صرفهجویی میکند.
ذخیره اطلاعات و قابلیت جابجایی آنها با کمک سیستم ویپ
خدمات VoIP به شما این امکان را میدهند که شماره تلفنهای موجود خود را حفظ کنید و در صورت جابجایی شرکت نیز، نگران اختلال ناخواسته در خدمات تجاری خود نباشید. این ویژگی برای کسب و کارهایی که تماسهای ورودی زیادی دارند، یا واحد خدمات مشتریان آنها فعال است، بسیار کمک دهنده است. انتقال آسان شماره تلفن و اطلاعات مشتریان شما، تصمیمگیری برای فرآیند جابجایی و انتقال سازمان شما را تا حد زیادی ساده میکند.
خصوصیات پیشرفته VoIP در شرکتهای بزرگ
با استفاده از سیستم VoIP، شما نه تنها همه ویژگیهای اساسی تلفنهای سنتی را به شیوهای با کیفیتتر و ارزانتر در دسترس دارید؛ بلکه ویژگیهای پیشرفتهای همچون انتقال تماس، نظارت بر تماس، صف تماس و بسیاری موارد دیگر نیز از طریق فناوری VoIP در اختیار سازمان شما قرار میگیرد.
تعداد ویژگیهایی که ویپ به کسبوکارها ارائه میدهد، تفاوت چشمگیری با امکانات تلفنهای سنتی دارد. برخی از این ویژگیها شامل موارد زیر هستند:
- قابلیت گزارشگیری از تعداد تماسهای خروجی
- ضبط خودکار تماسها و ذخیرهسازی در فضای ابری
- صف تماس با پخش صدای ضبط شده که متناسب با موقعیت، قابلیت تغییر یا به روز رسانی سریع دارد
- امکان برگزاری کنفرانس ویدئویی
- خدمات چت تجاری
تسهیل دورکاری در سازمانهای بزرگ با کمک VoIP
در سالهای اخیر، به ویژه پس از همهگیری ویروس کرونا، دورکاری به بخش جداییناپذیری از بسیاری از کسبوکارها تبدیل شده است. یکی از بزرگترین مزایای ملموس بکارگیری سیستم ویپ، مدیریت دورکاری بخصوص در سازمانهای بزرگ است. راهحلهای VoIP سازمانی به تیمها کمک میکند تا با استفاده از حداقل امکانات سختافزاری، از هر مکان دلخواه باهم همکاری داشته باشند. به این معنی که کارمندان میتوانند از شرایط کاری منعطف، ترکیبی و از راه دور بهرهمند شوند. با این شرایط سازمانها حتی میتوانند با برترینهای یک حرفه در هر نقطهای از جهان شروع به همکاری کنند!
با استفاده از امکانات VoIP یک ارائهدهندهی معتبر که دارای خدمات بینالمللی باشد، موقعیت مکانی شما یا کارمندان و همکارانتان اهمیت خاصی ندارد. زیرا تنها از طریق یک اتصال اینترنت پرسرعت و یک گوشی تلفن یا تبلت میتوانید با سرتاسر دنیا ارتباط موثری برقرار کنید.
انتخاب نرم افزار VoIP مناسب برای بکارگیری در شرکتهای بزرگ
در صورتی که صاحب یک کسبوکار بزرگ باشید، ارتقا به سیستم VoIP برای شما هزینه چندانی ندارد؛ در حالی که مزایای آن حتی قابل مقایسه با تلفنهای سنتی قدیمی نیست. در بازار رقابتی امروز، سازمانی که سرعت بیشتری در تطبیق با تکنولوژیهای روز و بکارگیری آنها در بهبود فرآیندهای خود داشته باشد، به میزان قابل توجهی نسبت به رقبای خود پیشتاز خواهد بود.
نرمافزار مرکز تماس الوویپ، ویژگیهای ارتباطی پیشرفتهای را برای مشاغل در ابعاد مختلف ارائه میدهد. با استفاده از این نرمافزار میتوانید به یک تلفن سازمانی که بیشتر نیازهای مرکز تماس شما را تأمین میکند دسترسی داشته باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا دریافت دمو نرمافزار ویپ حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.
سوالات متداول
- چگونه میتوان از VoIP در مشاغل استفاده کرد؟
نرمافزار VoIP قابلیتهایی چون انعطاف در جابجایی، کنفرانس ویدئویی، تماسهای بینالمللی، ضبط و نظارت بر تماسها و مسیریابی تماس را در اختیار کاربران قرار میدهد.
- چگونه VoIP را برای کسبوکار خود راهاندازی کنیم؟
- ارزیابی نیازها و مقایسه با تکنولوژی روز
- تحقیق در مورد انواع VoIP
- تنظیم بودجه
- انتخاب ارائهدهنده مناسب
- خرید نرمافزار
- انتقال شمارهها به سیستم جدید
- پیکربندی VoIP
- تست شبکه و سیستم
- مهمترین مزایای ویپ برای شرکتهای بزرگ کدامند؟
- ارتباطات یکپارچه
- کاهش هزینههای سازمان
- قابلیت جابجایی
- خصوصیات پیشرفته
- تسهیل دورکاری
- عدم نیاز به خرید سختافزار جدید
- چرا سازمانها به سیستم VoIP نیاز دارند؟
مهمترین دلیل نیاز به فناوری VoIP برای کسبوکارها افزایش بهرهوری کارکنان، و بهبود نرخ رضایت مشتریان است.
- VoIP چگونه بر کسب و کارها تأثیر میگذارد؟
با کمک وبپ به سختافزارهای گرانقیمت مانند سیستمهای PBX و تلفن اختصاصی نیازی ندارید، هزینه تماسهای بینالمللی کاهش مییابد.