الوویپ > مدیریت تجربه ی مشتری
مدیریت تجربه ی مشتری
فرقی نمی کند که یک شرکت با درآمد میلیاردی هستید و یا یک استارتاپ ، ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری قطعا اولویت اصلی هر کسب و کاری است. در دنیای رقابتی امروز، انتظارات و توقع مشتریان به دلیل دسترسی به اطلاعات، محصولات و خدمات متنوع، در سطح بسیار بالایی است. برای موفقیت در چنین محیطی قطعا می بایست خدمات با کیفیتی به مشتریان ارائه داد. یکی از ابزارهایی که برای رسیدن به این هدف می بایست در هرشرکتی باشد، نرم افزار Voip است. نرم افزار الوویپ امکان مدیریت تجربهی مشتری برای کسب و کار شما را فراهم می کند. با کمک این سیستم و با شناخت دقیق مشتریان و دستیابی به اطلاعات و سوابق آنها می توانید رضایت مشتریان خود را به شکل قابل توجه ای افزایش دهید.
اهمیت مدیریت تجربه مشتری در مراکز تماس
- افزایش ارزش ویژه برند کسب و کار
- بهبود شاخص های مراکز ارتباط وتماس با مشتری
- افزایش نرخ حفظ و وفاداری مشتریان
- کاهش نرخ ریزش مشتریان
- افزایش فروش از مشتریان فعلی و فروش جدید از روش معرفی دهان به دهان
- کاهش هزینه برای جذب مشتریان جدید
- ارتباط و تعامل بهتر با مشتریان
تجربه مشتری چیست؟
امروزه حفظ مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار به اندازه داشتن بهترین محصول یا خدمت بازار اهمیت دارد. اساساً، تجربه مشتری به این معنی است که مشتری در کل فرآیند فروش از قبل از فروش تا پس از بسته شدن معامله، چه احساسی دارد. بررسی شرکت های موفق نشان داده است که آن چیزی که آن ها را تبدیل به رهبر بازار کرده است، توجه به رضایت مشتریان در تمام فرایندهای کسب و کار است. این شرکت ها اهمیت ایجاد یک تجربه مشتری یکپارچه رو به خوبی درک کرده اند. ایجاد این یکپارچگی فقط در مورد جمع آوری داده ها نیست، بلکه به نحوه اشتراک گذاری و درک آن داده ها در تیم ها نیز مربوط می شود. برای ارتقای رویکرد مدیریت تجربه مشتری (CXM) به سطح بعدی، ایجاد یک زبان مشترک و درک مشترک بین اعضای مختلف تیم با استانداردسازی و تاکید بر جنبههای مختلف دادههای مشتری ضروری است. راهکار تمام کانال الوویپ و استفاده از امکانات آن به شما کمک میکند تا بتوانید به بهینهترین شکل ممکن به مشتریان خود خدمات ارائه دهید.
نقش نرم افزار مرکز تماس در مدیریت تجربه مشتریان چگونه است؟
برقراری ارتباطات یکپارچه با مشتریان
روش تعامل هرشرکت با مشتریان می تواند از طریق کانال های مختلف مانند تلفن، ایمیل،چت، پیامک، باشگاه مشتریان و .. باشد. در نرم افزار مرکز تماس تاریخچه مربوط به این ارتباطات در سیستم ذخیره می شود و اعضای تیم ها می توانند از داده های آن ها برای ارتباطات و تصمیم گیری استفاده نمایند. همچنین با استفاده از این سیستم، یافتن اطلاعات برای حل درخواست ها سرعت بیشتری پیدا می کند و درنتیجه اپراتورها می توانند به تعداد بیشتری از درخواست های مشتریان رسیدگی کنند.
اندازه گیری سریع وبهبود کارایی و عملکرد سازمان
با آنالیز داده ها و اطلاعات حاصل از داشبورد ها و گزارشات در بازه های زمانی مختلف می توانید جزئیات آنچه که در ارتباطات مشتریان اتفاق می افتد را کشف کنید و مسائلی را که باعث افزایش تعداد تماس ها، زمان انتظار طولانی در صف و .. می شوند را شناسایی برطرف نمایید. در کانالهای مختلف میشوند به راحتی می توان اپراتورها زمان بیشتری برای رسیدگی به درخواست های بیشتر خواهند داشت. امکان جستجو در این اطلاعات با شناسایی و پیاده سازی اتوماسیون های سلف سرویس در مسیر فرایند های ارتباط با مشتریان و رسیدگی به درخواست های آن ها از عوامل موثر بر عملکرد کسب و کار است.
تبدیل بازخورد مشتری به رضایت
با نرم افزار مرکز تماس می توانید در مسیر کانال های ارتباطی با مشتریان با استفاده از ماژول ها، نظرسنجی ایجاد و اجرا کنید تا از مشتریان بازخورد دریافت نمایید. دریافت بازخورد از مشتریان، تصویری از آنچه مشتری در مسیر ارتباطات به آن نیاز دارد به سازمان ارائه می دهد.
توسعه سازمان
اغلب پیش بینی میزان رشد کسب و کار بسیار پیچیده است. بهتر است سازمان ها، از همان ابتدای پیاده سازی زیرساخت ها و نرم افزار ها به این مسئله توجه نمایند. زمانی را تصور کنید که از زیرساخت تلفن قدیمی استفاده می کنید و سازمان شما رشد سریعی داشته و تعداد مشتریان، تعداد تماس ها و … به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. با انتخاب نرم افزار مرکزتماس مناسب قطعا از این بابت نگرانی نخواهید داشت.
امکانات مدیریت تجربه ی مشتری
سیستم آنالیز مراکز تماس، قابلیت ها و امکانات زیادی در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. هریک از این ویژگیها نقش موثری در بهبود عملکرد مشتری دارد.
ارتباط با CRM
از قابلیتهای کاربردی نرم افزار الوویپ، ارتباط کامل آن با CRM و یکپارچگی با آن است. با ارتباط الوویپ و CRM شما میتوانید اطلاعات تماسهای خود را به راحتی مکتوب و ثبت نمایید. همچنین از این طریق سایر کارشناسان نیز در هنگام نیاز به ارتباط با آن مشتری، اطلاعات و سوابق آنها را در اختیار خواهند داشت.
باشگاه مشتریان تلفنی
با استفاده از قابلیت باشگاه مشتریان تلفنی شما میتوانید مشتریانی که با شما تماس میگیرند را از طریق شماره تماس آنها، شماره مشتری یا رمز مشتری، پیش از پاسخ به آنها شناسایی کنید.
نظرسنجی تماس
نظرسنجی تماس به شما این امکان را میدهد که پس از پایان هر تماس برای مشتریان یک نظرسنجی طراحی کرده تا آنها بتوانند به کارشناسان تماس امتیاز بدهند.
صندوق صوتی
با صندوق صوتی الوویپ شما تمام پیامهای صوتی مشتریان را، حتی در ساعات غیر کاری دریافت خواهید کرد.
ارسال ایمیل و پیامک
این ویژگی به شما کمک میکند تا تا اطلاعات مهم مورد نیاز مشتری را برای آنها ایمیل یا پیامک کنید.
شناسایی مشتریان VIP
شناسایی مشتریان VIP که از لحاظ سودآوری یا اعتبار برای شما مهم هستند باعث میشود تا در اولویت پاسخ دهی توسط کارشناسان قرار بگیرند.
فرم نظرسنجی تلفنی
در فرم نظرسنجی تلفنی شما میتوانید با پرسشنامه هایی با سوالات چند گزینهای طراحی کنید و از مشتریان به صورت تلفنی بازخورد دریافت نمایید.
درخواست تماس
با استفاده از ویژگی درخواست تماس مشتریان میتوانند در زمانی که کارشناسان در دسترس نیستند درخواست خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
رویدادهای تماس
ارسال ایمیل و پیامک بر اساس وضعیت تماس های ورودی یا خروجی به مشتریان پس از قطع تماس از دیگر ویژگیهای پر کاربرد مدیریت تجربهی مشتری الوویپ است.
جهت دریافت مشاوره یا دمو رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
امکانات الوویپ
اطلاع رسانی انبوه تلفنی
این محصول امکان تبلیغات تلفنی به صورت هوشمند و انبوه را برای شما میسر میسازد. به کمک این سرویس میتوانید تبلیغات رفت و برگشتی هم داشته باشید.
باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان بستری را برای شما فراهم میکند تا متناسب با اطلاعات پرونده مشتری و اطلاعاتی که از وی دارید خدمات لازم را به آنها ارائه دهید.
راهکار مرکز تماس
با امکاناتی مانند توزیع تماس، مدیریت صفهای تماس و بسیاری از موارد دیگر قادر خواهید بود مرکز تماس مجموعه خود را هوشمندانه مدیریت کنید.
سیستم تلفنی اداری
این محصول مدیریت داخلیها، گروههای تماس سیپ ترانکها، ضبط مکالمات، کنفرانس تلفنی و بسیاری از موارد دیگر را برای شما امکانپذیر میسازد.
مجله الوویپ
آیا استفاده از چتبات در کالسنتر توصیه میشود؟
استفاده از چتبات در کالسنترها رواج زیادی پیدا کرده است. با ادامه تکامل فناوری، کسبوکارها به دنبال راههای
کاربرد VoIP در صنعت ساختمانی و ساخت و ساز
استفاده از VoIP در صنعت ساختمانی، هر روز بیش از پیش ضرورت پیدا میکند. شرکتهای ساختمانی اغلب چندین
زمان انتظار تماس (Call Waiting) چیست؟
زمان انتظار تماس یا Call Waiting، که اغلب به آن «زمان انتظار» یا «زمان نگهداری» نیز گفته میشود،